טיפולים דרמו אסתטיים דר מוני פרידמן

הזעה מוגברת: טיפול ללא ניתוח

הזעה מוגברת היא תופעה נפוצה למדי שגורמת למבוכה קשה. על-פי הערכות שונות בין אחוז אחד לשלושה מהאוכלוסייה סובל מפרצי זיעה משמעותיים שמובילים בלא מעט מקרים להימנעות מאינטראקציות חברתיות וגם ויתור על אינטימיות אמיתית. בעמוד זה תוכלו למצוא תשובות לשאלות כמו מדוע נוצרת התופעה ובעיקר איך אפשר לטפל בה גם ללא ניתוח.

הגורמים להזעת היתר

ישנם מספר סוגים של הזעה מוגברת. כשבוחנים את הגורמים לתופעה ההבחנה העיקרית היא בין הזעת יתר ראשונית להזעת יתר משנית. הסיבה להזעה מהסוג הראשון היא פעילות לא תקינה של מערכת העצבים הסימפתטית, שאחראית על מרבית הפעילות הלא רצונית בגוף. בהקשר זה כדאי לזכור שהתפקיד של בלוטות הזיעה הוא לצנן את הגוף. כשפעילותה של המערכת הסימפתטית משתבשת, גם כשטמפרטורת הגוף אינה גבוהה בכל זאת מועברים אל בלוטות הזיעה מסרים שגורמים להן לייצר זיעה. בפרט מושפעות בלוטות הזיעה בבתי השחי וכן בכפות הידיים ובפנים.

הזעה מוגברת מהסוג השני היא תופעת לוואי של מצבים כגון חוסר איזון הורמונלי (ובפרט בגיל המעבר אצל הנשים), פעילות יתר של בלוטת התריס, אלכוהול, סמים ממריצים, נוגדי דיכאון וגם חרדה עלולה לייצר זיעה מרובה.

איך מטפלים בהזעה מוגברת גם בלי ניתוח?

בעבר הטיפול היחיד האפקטיבי לטווח ארוך במקרים של הזעה מוגברת היה ניתוח שבמסגרתו נכרתו חלק מבלוטות הזיעה באיבר שהתרחשה בו התופעה. החיסרון המובן מאליו של פתרון זה הוא הסיכונים שטמונים בכל הליך כירורגי והצורך בהחלמה ממושכת בעקבותיו.

הטכנולוגיות שמשתכללות כל העת מספקות פתרון חדשני שמצליח להפחית במידה משמעותית את הזעת היתר מבתי השחי – ההזעה המביכה מכולן, גם בגלל הכתמים הבולטים על הבגדים וגם בשל העובדה שבחלק מהמקרים מתלווה אליה ריח רע שמקורו בחיידקים שמתרבים בסביבה הלחה והחמה באזור.

הטיפול בהזעה מוגברת מבתי השחי מתבצע באמצעות מכשיר שנקרא מירה דריי (miraDry). פעולת המכשיר מבוססת על גלי מיקרו חום בתדר מדויק ועל האלקטרו-מגנטיות של עור האדם. הגלים משוגרים אל בתי השחי וממיסים חלק מבלוטות הזיעה – וכשיש פחות בלוטות זיעה בבתי השחי, ההזעה מאיברים אלה פוחתת, ובמידה ניכרת.

הזעת יתר בבית השחי בגיל ההתבגרות

היתרונות של הטיפול החדשני

יתרון משמעותי אחד של טיפול בהזעה מוגברת ללא ניתוח הוא כאמור האפקטיביות הגבוהה – לפי מחקרים שונים שנערכו, כמות הזיעה העודפת פוחתת בלא פחות מ-80%. למעשה מספר המקרים שבהם פרצי זיעה משמעותיים בבתי השחי פוגמים באיכות החיים של האדם הופך לנמוך מאוד, כמעט אפסי.

היתרון השני הוא שהשינוי נשמר לצמיתות. גוף האדם לא מייצר בלוטות זיעה חדשות במקום אלה שנהרסו בזכות המכשיר, כך שההזעה המופרזת לא חוזרת.

יתרון שלישי הוא קלות הטיפול: השימוש במכשיר לא מחייב הרדמה אלא אלחוש מקומי בלבד, ורמת הכאב נמוכה עד לא קיימת. למעשה ניתן לחזור לעבודה מיד אחרי הטיפול וגם פעילות גופנית מאומצת אפשר לבצע תוך מספר ימים. בסך הכל נדרשים שני מפגשים שכל אחד מהם אורך כשעה, עם מרווח של כ-3 חודשים ביניהם, כדי להגיע לתוצאות המרשימות הנ"ל. עוד חשוב להדגיש שיכולתו של הגוף לצנן את עצמו לא נפגעת שכן באזורים אחרים בגוף יש די והותר בלוטות זיעה שימלאו את התפקיד החיוני – כך שאפשר ליהנות מבתי שחי יבשים בראש שקט.

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים