הזעה בבית השחי – המדריך מלא

איך להיפטר מזיעה בבית השחי?

הזעת יתר וריח לא נעים מבית השחי היא תופעה נפוצה למדי, אבל מן הסתם צרת רבים היא ממש לא חצי נחמה. הזעת יתר בבית השחי יכולה להפוך למטרד אפילו גדול יותר כשהיא מפריעה בניהול חיי היום-יום, במצבים חברתיים ואינטימיים וגורמת להורדת הבטחון העצמי. אז איך להיפטר מזיעה בבית השחי?

ישנן מספר דרכים לטפל בהזעת יתר בבית השחי, שנהוגים כיום בעולם, זה יכול להתחיל מתרופות סבתא ועד טיפולים חדשניים. מכשיר המירה דריי (miraDry) מספק פתרון אפקטיבי ויעיל בצורה שלא הכרנו קודם, עם כל הכבוד לסבתות היקרות שלנו אבל לא רק, שכן הטיפול במירה דריי יעיל ביותר גם כשמשווים אותו לטיפולים שהיו נהוגים בעבר הקרוב יותר כמו למשל הזרקות בוטוקס וניתוח לכריתת בלוטות זיעה.

מה הם הגורמים לזיעת יתר בבית השחי?

תהליך ההזעה בגוף שלנו הוא חשוב, טבעי ואף נחוץ. אחד מתפקידיה העיקריים של הזיעה היא לווסת את חום הגוף שלנו על ידי קירור שלו, שקורה כאשר נוזל הזיעה מתאייד מעור הגוף.

הזעת יתר נגרמת כאשר אותן בלוטות שאחראיות על ייצור הזיעה, פועלות יותר מהרגיל ומייצרות זיעה באופן מוגבר ומיותר. מעניין לדעת שרק 2% בלבד מתוך בלוטות הזיעה שמפוזרות בגוף שלנו, נמצאות בבית השחי.

מה הן הפתרונות הקיימים להיפטר מהזעת יתר בבית השחי?

אז איך להיפטר מזיעה בבית השחי? ישנם כאמור מספר פתרונות לבעיית ההזעה המוגברת, הנה כמה מהעיקריים שבהן:

  1. הזרקת בוטוקס:

    בחומר שמזוהה יותר עם טיפולים אסתטיים בפנים, נעשה שימוש גם במניעה של הזעת יתר בבית השחי. הבוטוקס למעשה חוסם שחרור של מוליך עצבי המונע מהשריר להתכווץ וכך בלוטות הזיעה לא מייצרים ומפרישים זיעה. החיסרון העיקרי בטיפול זה הוא שהוא יחזיק מעמד לכ-5 חודשים לכל היותר ולאחריהם, בלוטות הזיעה ישובו לתפקד כבעבר ויהיה צורך בטיפול נוסף.

  2. ניתוח לכריתת בלוטות זיעה:

    ניתוח זה נערך תחת הרדמה מקומית והינו ניתוח פולשני. הוא פותר את בעיית ההזעה המוגברת בבית השחי, אך סובל ממספר חסרונות כמו הגברת הזעה במקומות אחרים כ-'פיצוי' של הגוף, זמן החלמה ארוך יחסית וסיבוכים אפשריים שונים הקיימים בכל הליך כירורגי.

  3. חולצות למניעת כתמי זיעה ומגני זיעה לבית השחי:

    ישנם כיום פריטי לבוש שונים אשר עשויים מחומרים שניתן להגדיר אותם כבולמי זיעה. הם אולי יכולים למנוע מכתמי הזיעה מלהיראות בצורה בולטת, אך תחושת ההזעה הלא נעימה עדיין תורגש במלואה בבית השחי מתחת לבגד.

  4. דאורדורנטים:

    רובינו משתמשים בהם באופן קבוע ויום-יומי, אך אלו הסובלים מהזעת יתר בבית השחי, יוכלו לספר לכם שזה ממש לא מספיק וגם מחזיק במקסימום למספר שעות. לא משנה אם אתם משתמשים בספריי, סטיק או רול – דאורדורנט הוא חשוב, אך הוא לא פתרון להזעת יתר.

  5. מכשיר ה-'מירה דריי' (miraDry):

    למכשיר המירה דריי יתרונות רבים על פני שאר הטיפולים. הוא אינו טיפול פולשני ואינו מצריך זמן החלמה ממושך או כאוב, לרוב נזקקים לטיפול אחד בלבד (לפעמים גם לטיפול אחד נוסף), תוצאות הטיפול מוכחות ונשארות לצמיתות, המכשיר בטוח לחלוטין לשימוש וקיבל את אישור ה-FDA  האמריקאי ואת אישור משרד הבריאות הישראלי.

איך טיפול במירה דריי מנטרל הזעת יתר?

מכשיר המירה דריי פועל על בסיס גלים אלקטרו-מגנטיים. לגלים אלה אנרגיות ממוקדות שפוגעות בבלוטות הזיעה שבבתי השחי וכך הורסות חלק מהבלוטות. התוצאה: תופעת הזעת היתר מצטמצמת במידה ניכרת, כשעל פי המחקרים לאחר הטיפול הזעת היתר פוחתת בכ-80%!

דבר נוסף שחשוב להדגיש הוא כי הגוף לא מייצר בלוטות זיעה חדשות במקום אלה שהומסו ע"י הגלים האלקטרו-מגנטיים והשיפור המשמעותי במצב הזיעה בבתי השחי נשמר לצמיתות. החיים מרגע זה ואילך הופכים לקלים יותר כאשר לפחות את הדאגה המיוזעת הזו, תוכלו להוריד לעם מהראש. ומבית השחי.

היתרונות של המירה דריי על-פני הבוטוקס

דרך נוספת לנטרל את הזעת היתר, שמייצרת מבוכה רבה ולכן עלולה להוביל להימנעות מאינטראקציות חברתיות וסיטואציות אינטימיות, היא הזרקות בוטוקס.

בוטוקס מזוהה עם טשטוש קמטי הבעה, וגם כשהמטרה היא הפחתת הזעה מבתי השחי, מנגנון הפעולה זהה: החומר, ששמו המדעי הוא בוטולינום טוקסין, חוסם שחרור מוליך עצבי בשם אצטילכולין באזור שאליו הוא הוזרק. כשאין אצטילכולין, השריר לא מתכווץ, וכשההזרקה היא אל בתי השחי, בלוטות הזיעה לא ייכנסו לפעולה ולא יפרישו זיעה.

החיסרון בטיפול בהזעה מרובה באמצעות הזרקת בוטוקס הוא הזמניות. חסימת שחרור האצטילכולין מחזיקה מעמד 4-5 חודשים בלבד, ומאחר שבלוטות הזיעה עצמן לא נפגעו, לאחר פרק זמן זה מתחדשת הזעת היתר ולכן מי שרוצה ליהנות מחיים עם איכות אמיתית חייב לעבור את ההזרקה שוב ושוב – עם מירה דריי כאמור, הטיפול כולל 2 מפגשים בלבד, והתוצאות נשמרות לנצח.

היתרונות של טיפול בהזעת יתר עם מירה דריי על פני ניתוח

גם על פני אופציית הניתוח יש לטיפול במירה דריי בהזעת יתר יתרונות משמעותיים. היתרון הראשון הוא שאחרי ניתוח עלולה להתרחש תופעה שנקראת 'הזעה מפצה' – בגלל כריתת בלוטות הזיעה במקום אחד, הגוף עלול לרצות 'לפצות' את עצמו והדרך שלו היא הגברת ההזעה באזורים אחרים בגוף. אחרי טיפול במירה דריי אין הזעה מפצה, ולכן אין סכנה להזעה מופרזת באזורים אחרים בגוף.

היתרון השני של מירה דריי על פני האופציה הכירורגית הוא שמדובר בטיפול לא פולשני. ניתוח לכריתת בלוטות זיעה מתבצע תחת הרדמה מקומית, וכמו כל ניתוח עלול להיות כרוך בתופעות לוואי ומחייב פינוי פרק זמן מסוים לטובת החלמה. סיבוכים אפשריים בעקבות ניתוח זה הם קושי להניע את אחת הזרועות וגם הצטלקות לא אסתטית עלולה לפגום בשביעות הרצון של המנותחים. סיבוכים אלה כמובן לא עלולים לפגוע במי שעוברים את הטיפול באמצעות המירה דריי – אחרי טיפול זה ייתכן כאב קל לכל היותר, שאותו ניתן לפוגג בעזרת משככי כאבים. כמו כן החזרה לשגרה הינה מידית, פרט לצורך להימנע מביצוע תנועות מאומצות עם הידיים.

מידע כללי  אודות הטיפול וההחלמה

הטיפול במכשיר המירה דריי אורך לרוב כ-40 דקות. הטיפול מתבצע תחת הרדמה מקומית על מנת למנוע תחושה לא נעימה במהלכו. חשוב לדעת שברוב המקרים ניכרת גם הפחתה משמעותית של ריח הזיעה לאחר הטיפול.

הנתונים הינם מדהימים – כ-80% ירגישו בהבדל משמעותי מאוד כבר לאחר טיפול בודד, כאשר חלק קטן יותר של אנשים יצטרכו לגשת לטיפול שני לאחר כ-3 חודשים, על מנת לשפר את התוצאה ולהגיע למיטב האפשרי. אף על פי שהנתונים מעודדים, חושב לא להתרשל בבחירת הרופא המטפל ולבחור ברופא מנוסה ובעל ידע עשיר כמו ד"ר מוני פרידמן.

ד"ר פרידמן הינו מומחה לכירורגיה, טיפולים אסתטיים ולייזר והוא הבחירה המדויקת עבורכם ועבורכן, כאשר אתם רוצים להגיע לתוצאות הטובות בתחום הטיפולים האסתטיים. אצל ד"ר מוני פרידמן תוכלו למצוא מעטפת שלמה שתלווה אתכם לכל אורך הטיפול וכוללת את המכשור הרפואי המתקדם בארץ בבלעדיות, ניסיון ואמינות של יותר מעשור, זמינות ויחס אישי עבור כל מטופל ומטופלת, טיפולים קצרים, ממוקדים וזמינים וכמובן, את הניסיון והמקצועיות של ד"ר פרידמן וצוות הקליניקה המיומן.

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים