הזעה בבית השחי – המדריך מלא

האם לטיפול מירה דריי (miraDry) יש תופעות לוואי?

ה-miraDry הוא מכשיר משנה חיים עבור מי שסובל או סובלת מהזעת יתר בבתי השחי. ישראלים רבים כבר טופלו באמצעותו ושכיחות הופעת הזיעה העודפת פחתה אצלם באופן דרמטי. הטיפול הנו חדשני ולכן באופן טבעי מעורר שאלות, למשל לגבי תופעות הלוואי האפשרויות בעקבותיו. כאן תמצאו תשובות לשאלות אלו ואחרות.

תופעות לוואי אפשריות אחרי טיפול בהזעת יתר בעזרת miraDry

מכשיר מירה דריי אינו גורם לתופעות לוואי חמורות. החזרה לשגרה לאחר הטיפול הינה מיידית או כמעט מיידית. עם זאת, ייתכנו תופעות לוואי מסוימות עליהן הרופא המטפל מעדכן את המטופלים לפני תחילת הטיפול, גם אם הן בשכיחות נמוכה. 

התופעות הנפוצות ביותר הן רגישות בבית השחי ותחושת אי נוחות או כאב מסוים כשנוגעים באזור הטיפול. ניתן להקל על תחושות הכאב על ידי שימוש בטיפול תרופתי, למשל עם איבופרופן או על ידי הנחת שקיות קרח על המקום. נפיחות מקומית ואדמומיות הן גם תופעות שיכולות להופיע אחרי הטיפול. בנקודות שבהן בוצעה הזרקת החומרים המאלחשים ייתכנו סימני חבלה. כל התופעות האלה נעלמות מעצמן תוך מספר ימים.

תופעות נדירות יותר הן למשל אובדן של חלק מהשיער בבית השחי, היווצרות בליטות מתחת לעור באזור המטופל ועקצוץ בחלק העליון של הזרוע.

האם ייתכנו אחרי טיפול עם miraDry תופעות לוואי חריגות?

מכשיר ה-miraDry קיבל את כל האישורים הרלוונטיים ובפרט את זה של ה-FDA (מנהל המזון והתרופות בארה"ב, גוף שהמלצותיו והאישורים שלו מקובלים גם במדינות רבות אחרות), האיחוד האירופי ומשרד הבריאות. גם על סמך הניסיון הרב שהצטבר בקליניקות השונות ברחבי העולם שבהן נעשה שימוש במכשיר, ניתן לומר שהסיכוי לתופעות לוואי חריגות לאחר הטפול הוא אפסי. עוד חשוב להדגיש, כי הטיפול אינו פולשני ורבים מהמטופלים כלל לא מרגישים כאב או קושי במהלכו. 

האלטרנטיבה הנוחה והבטוחה לניתוח

עד להופעת מכשיר ה-miraDry, הפתרון העיקרי לבעיית הזעת היתר – בעיה שמשפיעה במידה ניכרת על איכות החיים ומובילה בלא מעט מקרים להימנעות מאינטראקציות חברתיות ואחרות – היה ניתוח, על כל המשתמע מכך – הרדמה, אשפוז, התאוששות וכדומה. 

אופציה נוספת היא הזרקות בוטוקס, אולם השפעתן זמנית: בעוד שבטיפול במירה דריי בלוטות הזיעה מומסות ויוצאות מהגוף במערכת הלימפה, בטיפול בבוטוקס הבלוטות נחסמות וכאשר הבוטוקס מתמוסס הן חוזרות להפריש את כמות הזיעה. הטיפול יעיל למספר חודשים בלבד ואף עלול לגרום לתופעת זיעה מפצה. זיעה מפצה היא זיעה שבמקום להיות מופרשת בבלוטות בבתי השחי, מופרשת במקומות אחרים בגוף. טיפול miraDry אינו גורם לזיעה מפצה כלל והוא יעיל לצמיתות. 

טיפול מירה דריי מהווה תחליף לניתוח או לטיפול חוזר ונשנה ע"י בוטוקס. בכך הוא גם קל יותר וגם חסכוני יותר בטווח הארוך. 

לקוחות ממליצים על ד"ר פרידמן לטיפול בהזעת יתר בבית השחי

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים