טיפול בכתמי עור

הסרת נגעים בעור

נגעים בעור הפנים בדרך כלל לא מהווים בעיה רפואית, אבל הם כן מייצרים פגיעה של ממש במראה ובדימוי העצמי. כתוצאה מכך במקרים רבים נפגם גם הביטחון העצמי, והאדם לא זוכה לחיים עם איכות מרבית כפי שהיו יכולים להיות. בכל מצב שכזה כדאי לטפל מיד, ובמיוחד לנוכח העובדה שהפתרון הקיים – הסרת נגעים בלייזר – אפקטיבי להפליא, נטול כאב וכמעט ולא מייצר תופעות לוואי.

אילו נגעים ניתן להסיר בעזרת לייזר?

טיפול בלייזר מאפשר הסרת נגעים מכל הסוגים: שומות, נקודות חן, ליפומות, פלולות, קסנטלזמות, ציפורן חודרנית, פפילומות ועוד.

נקודות החן והשומות הן הנגעים המוכרים ביותר. גם נקודת חן וגם שומה היא תוצאה של הצטברות תאי נבוס או מלנוציטים בנקודה מסוימת. אמנם בנקודת חן, כפי שניתן להבין מהשם, יש חינניות מסוימת ואילו השומה נתפשת ככעורה, אבל בפועל מדובר בשני שמות שונים לאותה תופעה – ואם היא מציקה לאדם, כדאי להסיר את הנגע.

ליפומות הן רקמות שומניות אשר גדלות מתחת לעור ומתאפיינות בצורה של כדור. הפלולה היא עוד נגע נפוץ ומוכר, שהוא למעשה גידול (שפיר) שנמצא בעיקר באזור העפעפיים ובצוואר. קסנטלזמה היא ציסטה שומנית שנמצאת גם כן באזור העפעפיים, והפפילומות הן יבלות שמופיעות על גבי עור הפנים.

בכל המקרים הנ”ל, ואחרים ובהם למשל ציפורן חודרנית, ניתן לטפל בהצלחה רבה בעזרת טכנולוגיית הלייזר.

איך מתבצעת הסרת נגעים בלייזר?

הסרת נגעים בעור באמצעות לייזר מבוססת על היכולת של הקרניים לאדות מים מתוך רקמות בלי לפגוע בסביבה. גם את נגע העור עצמו קרן הלייזר לא שורפת וגם לא מחממת באופן משמעותי, וזו הסיבה שבזכותה הטיפול כלל לא מכאיב.

חשוב כמובן להפקיד את מלאכת הסרת הנגעים בידיים מנוסות של פלסטיקאי שכבר שיפר את המראה של רבים ורבות. עוד מפתח מרכזי להצלחת הטיפול הוא איכות מכשיר הלייזר – רופא שמכבד את עצמו מן הסתם מצטייד בדגם מתקדם, ולכן שיגור הקרניים יתבצע באופן המדויק והממוקד ביותר, והתוצאות בהתאם.

חזרה מהירה לשגרה

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של הסרת נגעים בעור בלייזר הוא האפשרות לחזור לשגרה מלאה, או כמעט מלאה, מיד בתום הטיפול. גם הסרת הנגעים עצמה אורכת דקות בודדות, ומתבצעת תחת הרדמה מקומית, כך שהפעולה כמעט ולא משפיעה על חיי המטופלים (פרט כמובן להעלמת הנגע ושיפור המראה החיצוני ואיתו התחושה הפנימית).

תופעות לוואי בעקבות הסרת נגעי עור

תופעת הלוואי העיקרית אחרי הסרת נגעים בעור היא נפיחות מסוימת (במקום שבו היה הנגע). בחלק מהמקרים העור הופך לאדמדם, וייתכן גם כאב קל מאוד. בכל מקרה התופעות נעלמות מעצמן תוך זמן קצר.

על-מנת שלא ייגרם נזק לאזור שטופל, יש להימנע במשך שבועיים מהליכה לים ולבריכה. באופן כללי כדאי לצמצם את החשיפה לשמש, וכמו כן יש לשמור על האזור נקי, על-מנת שלא יתפתח זיהום.

למה חשוב להגיע לרופא מנוסה ובעל יושרה מלאה?

 

חשוב להדגיש כי במקרים שבהם נגע העור עלול להיות סרטני, אי אפשר להסיר אותו בלייזר. הסיבה לכך היא ששיטה זו לא מאפשרת לבחון את רקמת העור הנגועה וכך לדעת האם הנגע אכן היה ממאיר. עצם הסרת הנגע לא פותרת את הבעיה, שכן במקרים שבהם מדובר בתאים סרטניים, ייתכן שגם רקמות סמוכות ואפילו איברים מרוחקים יותר כבר נפגעו. בהתאם חשוב מאוד להגיע לרופא עם ניסיון רב, ולא פחות חשוב יושרה מלאה. באופן טבעי איש מקצוע מיומן גם יבצע את הסרת הנגעים במקצועיות, ברגישות ובאפקטיביות מרבית.

אולי יעניין אתכם גם:

הסרת נגעי עור בלייזר

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים