חומצה הילארונית סיכונים

טשטוש צלקות בלייזר

צלקת במהותה היא דבר חיובי – רקמה צלקתית מעידה על תהליך של ריפוי. מצד שני, רוב בני האדם לא רוצים לראות על גבי העור שלהם את הסימנים לאירועים השונים שהתרחשו בחייהם, אלא מעדיפים מרקם חלק לחלוטין. בפרט נרצה לטשטש צלקות שנוצרו במקומות חשופים לעין. טכנולוגיית הלייזר מספקת פתרון אפקטיבי לסוגים רבים של צלקות, ובעמוד זה תוכלו למצוא על כך מידע מפורט.

למה נוצרות צלקות?

  • כדי להבין מדוע טשטוש צלקות בלייזר הוא פתרון שיכול להיות אפקטיבי להפליא, כדאי קודם כל להבין מהי בעצם צלקת.

    הסיבה הנפוצה ביותר להיווצרות רקמה צלקתית היא חתך בעור, בין אם יזום (כחלק מניתוח) ובין אם כזה שהוא תוצאה של חבלה או פציעה. חתך עמוק מחייב את הגוף שלנו לבצע מספר פעולות והראשונה שבהן היא עצירת הדימום, וזאת באמצעות כיווץ כלי דם ובעזרת הטסיות. מערכת החיסון נכנסת גם היא לפעולה כדי למזער את הסיכון לזיהומים שיחדרו אל הגוף דרך רקמות העור הפתוחה.

    עוד מנגנון חשוב כולל תאים פיברובלסטים. תאים אלה אחראי לייצור של סיבי הקולגן, והקולגן הוא זה שלמעשה מרכיב את הצלקת. המטרה של פעולת התאים הפיברובלסטים היא סגירה של החתך ומניעת חדירתם של אורחים לא רצויים אל תוך הגוף ובפרט כמובן גורמים שעלולים ליצור זיהום. הקולגן מקנה לרקמה שסוגרת את הפצע קשיחות וחוזק, ובכך מאפשר לה למלא את התפקיד הנ”ל. מצד שני, לרקמה זו מאפיינים שונים מהותית מסביבתה – מבחינת הצורה, הגוון והמרקם – ועל כן צלקות נתפשות כפגם אסתטי. בעזרת הלייזר ניתן כאמור לטשטש אותן.

באיזה סוגים של צלקות ניתן לטפל בלייזר? 

לחלק מהצלקות יש כאמור תפקיד חשוב: להגן על הגוף עד שפצע מסוים יתאחה. הבעיה היא שגם אחרי שמושלמת ההחלמה, הצלקת נשארת. היא אמנם הופכת בדרך כלל לפחות בולטת עם הזמן, אבל היא עדיין עלולה להיתפש ע”י האדם כגורם שפוגע במראה החיצוני שלו.

סיבות נוספות לצלקות הן פצעי אקנה שלא טופלו נכון וכוויות. בכל המקרים הנ”ל, טיפול בלייזר עשוי לטשטש את כל סוגי הצלקות הנ”ל. המפתח העיקרי להצלחת הטשטוש הוא שימוש במכשיר לייזר מתקדם, וחשובים לא פחות הם הניסיון והבקיאות של הרופא/ה המטפל/ת.

כיצד מתבצע טשטוש צלקות בלייזר?

טיפול בצלקות עם לייזר מבוסס על האפשרות לשגר את הקרניים באופן ממוקד אל מקטעים ספציפיים – כך שתוך כדי טשטוש הרקמה יוצאת הדופן לא נפגעות כלל הרקמות הבריאות סביבה. בנוסף מצליחה האנרגיה של הלייזר לחדור אל שכבת הדרמיס, שכבה עמוקה יותר של העור, וכך לחולל תהליכי ריפוי אפקטיביים שבסופו של דבר באים לידי ביטוי חיצוני בדרכים שונות.

האימפקט של טשטוש צלקות בלייזר עשוי להיות הורדת הנפח שלהן ו/או הבהרתן. הגוון המקורי של צלקות הוא אדמומי, וההבהרה הופכת אותן לפחות בולטות לעין. באופן דומה גם השטחה של צלקת בולטת מעדנת את הנוכחות שלה ובחלק מהמקרים אפשר לגרום לכך שהיא כלל לא תורגש.

דגשים חשובים עבור טיפול בלייזר בצלקות

  • לא כל מכשיר לייזר מתאים לכל סוגי העור – ולכן חובה להגיע לרופאים מומחים בעלי ניסיון רב ויושרה מלאה, שיקפידו להשתמש בציוד שמתאים למאפיינים הספציפיים שלכם.
  • בחלק מהמקרים תהליך טשטוש צלקות בלייזר מורכב ממספר מפגשים – בין המפגשים נדרשת הפוגה של מספר שבועות שבהם הגוף מייצר רקמות עור חדשות ובריאות שמחליפות בהדרגה את הרקמה המצולקת. כמו כן מקובל לשלב מספר סוגי לייזר שונים על פי גודל ואופי הצלקת.
  • עבור סוגים מסוימים של צלקות ייתכן צורך בטיפול בשיטות נוספות במקביל ללייזר כגון הזרקת חומרים שונים לצלקת וזאת כדי להוביל למקסימום שינוי לטובה. 
  • אורך הטיפול תלוי באורך ומאפיינים נוספים של הצלקת. החזרה לשגרה בעקבותיו היינה כמעט מידית.

אולי יעניין אותך:

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים