זיעה בית שחי

הזעה בבית השחי – המדריך מלא

הזעה בבית השחי היא תופעה טבעית, למעשה בלתי נמנעת בסיטואציות מסוימות ובפרט כשחם מאוד ולח מאוד וכשאנחנו מבצעים פעילות גופנית מאומצת. לעומת זאת הזעת יתר בבית השחי, כלומר כשכמות הזיעה גדולה מאוד או כשהיא מופיעה במצב שבו היא לא אמורה להופיע – התוצאה עלולה להיות מבוכה קשה ועוגמת נפש של ממש. לא מעט בני אדם שסובלים מהתופעה הזו אף נמנעים מאינטראקציות חברתיות ואינטימיות בגלל החשש מנחילי זיעה. בעמוד זה תמצאו הסברים מפורטים לגבי הגורמים להזעה מוגברת בבתי השחי, הנסיבות שבהן היא עלולה להתרחש – ובעיקר הפתרונות החדשניים שיעזרו גם לכם לנטרל את הרטיבות ולמצות את החיים.

זיעה בבית השחי – מאפיינים בולטים

בגוף האדם יש שני סוגים של בלוטות זיעה: אקריניות ואפוקריניות. הבלוטות האקריניות פזורות ברוב האיברים. בכפות הרגליים למשל יש 600 בלוטות כאלה בכל סנטימטר רבוע, בחלק העליון של הגב ישנה גם כן כמות גדולה של בלוטות זיעה אקריניות וכך גם בכפות הידיים, במצח ובצוואר, ובסך הכל מדובר על כ-4 מיליון בלוטות. התפקיד שלהן הוא לווסת את טמפרטורת הגוף וזאת באמצעות הפרשה של זיעה שמכילה מים ומלח. תועלת נוספת שאנחנו מפיקים מהבלוטות האקריניות היא הפרשת רעלים ופסולת דרך הזיעה.

בלוטות זיעה אפוקריניות נמצאות באזור הערווה (ליד זקיקי שערות), באזור הפטמות ובבתי השחי. בלוטות אלה לא קשורות כלל לוויסות טמפרטורת הגוף אלא מופעלות כשהאדם חווה רגשות רבי עוצמה – פחד, עוררות מינית, התרגשות עזה ועוד. במקרים אלה המוח מגביר את ייצור האצטילכולין, והוא זה שמפעיל את הבלוטות האפוקריניות.

הבדל מהותי נוסף בין שני סוגי הבלוטות הוא הנוזל שהן מפרישות: בלוטת זיעה אפוקרינית מפרישה נוזל צמיגי שיש בו חומרים אורגניים. בהקשר זה חשוב להבין שבתי השחי הם מקום אידיאלי לחיידקים (בגלל הלחות והחום והיעדר האוורור במקרים רבים), והתוצאה היא גם ריח רע וזאת מפני שאותם חיידקים מפרקים את התרכובות החלבוניות שיש בזיעה בבתי השחי.

עוד כדאי לדעת שהבלוטות מהסוג השני מתחילות להתפתח בסוף תקופת הילדות. זו גם הסיבה לשכיחות של הזעת יתר בבית השחי בגיל ההתבגרות – מה גם שבשלב זה של החיים ישנה גם התעוררת רגשית משמעותית.

הסיבות להזעת יתר בבית השחי

כפי שיש מספר סוגים של בלוטות זיעה, כך גם יש מספר סוגים של הזעת יתר. במקומות כמו כפות הידיים, כפות הרגליים, גב עליון, גב ומצח, ההזעה המרובה היא תוצר של טמפרטורה גבוהה (בין אם של הסביבה ובין אם של האדם עצמו). ישנם גם מקרים של שיבוש מערכת ויסות החום בגוף.

כשמדברים על הזעת יתר בבית השחי סיבות אפשריות הן גם שיבוש של המערכת הנ”ל, ובעיקר תפקוד לא תקין של ההיפותלמוס. ההיפותלמוס שולט על מערכת העצבים הסימפתטית, שהיא זו שמפרישה את האצטילכולין. הגורמים שמעוררים את תגובת היתר שמובילה לכמות זיעה חריגה הם חרדה מכל סיבה שהיא, עוררות רגשית עזה ופחד.

משקל עודף, אלכוהול, עישון, תרוופות מסוימות ופעילות יתר של בלוטת התריס מגבירים באופן כללי את ההזעה ובפרט את הסיכון להיווצרות בעיית הזעה בבית השחי.

הנזקים שגורמת הזעה מוגברת בבית השחי

כל מי שסובל מאותה בעיית הזעת בבית השחי מכיר היטב את התופעה של כתמי זיעה נרחבים משני צידי החולצה – כתמים שבזמן אמת מעוררים מבוכה וגורמים לאדם ללבוש עוד חולצה מעל גם בימים חמים רק כדי להסתיר את הרטיבות הבולטת. לפעמים כתמים אלה גם לא יורדים בכביסה, ועוד מצוקה היא באופן טבעי הריח החריף שנודף מבתי השחי, גם כשמשתמשים בדאודורנטים רבי עוצמה בתדירות גבוהה מהרגיל.

הנזק הממשי הוא ההימנעות: בגלל החשש מפני תופעות הלוואי הנ”ל של הזעה מוגברת בבית השחי, חלק בלתי מבוטל מהסובלים מכך מצמצמים את האינטראקציות החברתיות שלהם, מסתגרים ואפילו מתבודדים, מתקשים מאוד לייצר קשרים אינטימיים ולפעמים מוותרים עליהם וגם הקריירה שלהם נפגעת עקב הקושי במפגשים בין אישיים.

טיפול בהזעת יתר בבית השחי

חשוב להבהיר שישנו פתרון להזעת יתר בבית השחי, ואפילו אפקטיבי להפליא וכזה שניתן להשלים תוך זמן קצר יחסית. הכוונה היא לטיפול באמצעות מכשיר חדשני שנקרא Miradry, ובזכותו כל החששות והלחצים מתפוגגים כלא היו.

היתרון המשמעותי הראשון של טיפול בהזעת יתר בבית השחי עם Miradry הוא היעילות: על-פי מחקרים שבוצעו בארה”ב, כמות הזיעה העודפת פוחתת ביותר מ-80% – כך שלמעשה הבעיה נעלמת כמעט כליל.

בנוסף, המכשיר המהפכני מספק פתרון להזעת יתר בבית השחי לצמיתות. זהו יתרון משמעותי על-פני הזרקות בוטוקס שמצליחות להפחית במידה מסוימת את התופעה, אבל רק לפרק זמן של 4 חודשים. מרגע שה-Miradry מטפל בבלוטות הזיעה העודפות שבבתי השחי, הן כבר לא צומחות מחדש ולכן השיפור הוא לכל החיים.

היתרון השלישי הוא פשטות הפתרון, ובפרט בהשוואה לניתוח לכריתת בלוטות הזיעה (שבעבר הוצע למי שסבלו מהזעה מוגברת): הטיפול נמשך כשעה ומיד לאחריו ניתן לחזור לשגרת החיים הרגילה, כשהמגבלה היחידה היא הימנעות מהפעלה נמרצת מדי של הזרועות במשך מספר ימים.

כשמחפשים עבור הזעת יתר בבית השחי פתרונות, מן הסתם ישנו רצון בשינוי מידי. עם Miradry מושגות תוצאות אופטימליות אחרי שני מפגשים כשישנו מרווח של 3 חודשים ביניהם, אבל כבר לאחר הטיפול הראשון מורגש שיפור בלתי מבוטל.

השימוש במכשיר שקיבל את אישור ה-FDA (מנהל המזון והתרופות בארה”ב שמהווה גורם סמכות בתחום הרפואה האסתטית בכל העולם) בטוח לחלוטין, בתנאי כמובן שהוא מופעל ע”י רופא מיומן ואחראי. מאחר שברחבי הגוף פזורות כאמור בלוטות זיעה אקריניות רבות מאוד, הטיפול בבתי השחי לא פוגע ביכולת של הגוף לצנן את עצמו ולהפריש החוצה רעלים דרך מערכת זו.

טיפול בהזעת יתר

עלות הטיפול ומידע חיוני נוסף

לאחר מפגש ייעוץ שבמהלכו נבחן המצב הספציפי שלכם, תוכלו לקבל הצעת מחיר לטיפול בהזעת יתר מותאמת אליכם. התהליך כולל כאמור שני מפגשים ולאחר מכן ההזעה המוגברת נעלמת מחייכם לתמיד.

ההצלחה המרשימה מושגת בזכות הפגיעה הממוקדת והמדויקת בבלוטות האפוקריניות, וזאת על בסיס גלים אלקטרו-מגנטיים ואנרגיית החום שהם מייצרים.

דגשים נוספים:

* יש לגלח את בתי השחי מספר ימים לפני הטיפול.

* הטיפול עצמו מתבצע תחת אלחוש מקומי, כך שאין צורך בפינוי פרק זמן להתאוששות והחלמה בעקבותיו. בסך הכל תשהו במרפאה כשעה.

* תופעות לוואי אפשריות הן אדמומיות, נפיחות מקומית, רגישות באזור, תחושת עקצוץ וכאב מסוים. אנשים בעלי סף רגישות נמוך יכולים להשתמש במשככי כאבים. פרט לתחושת העקצוץ הקל שעשויה להישאר מספר חודשים, התופעות האחרות חולפות מעצמן תוך מספר שעות עד מספר ימים.

סיכום

הזעה מוגברת בבית השחי היא תופעה שעלולה לפגוע במידה ניכרת באיכות החיים. טיפול חדשני אשר מבוסס על גלים אלקטרו-מגנטיים מאפשר להפחית כ-80% מהזיעה המיותרת, לכל החיים, ללא צורך בהליך כירורגי או בהרדמה ובלי כאב כמעט. ביחס לתועלת העצומה שמעניק מכשיר Miradry מחיר הטיפול משתלם מאוד, ובפרט כשהמכשיר מופקד בידיים המקצועיות של רופא מומחה ובעל ניסיון ספציפי בתחום זה.

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים