הזעה בבית השחי – המדריך מלא

כמה עולה טיפול בהזעת יתר בבית השחי? המחירים הנפוצים בשוק

זיעה היא תופעה טבעית. למעשה להזעה יש אפילו תועלת משמעותית: היא מסייעת להפרשת פסולת מהגוף וגם תורמת לצינונו כשהוא מתחמם, למשל במהלך פעילות גופנית מאומצת. הזעת יתר בבתי השחי לעומת זאת לא עוזרת לנו, אלא להפך, מדובר בתופעה שמייצרת עוגמת נפש וקושי ממשי בסיטואציות חברתיות ואינטימיות. הבשורות הטובות הן שיש פתרונות, ובאופן טבעי במקביל לשאלה עד כמה כל טיפול אפקטיבי עולה גם סוגיית המחיר של הטיפולים השונים.

איך אפשר לטפל בהזעת יתר בבתי השחי?

הזעת יתר בבית השחי היא תוצאה של פעילות מופרזת של בלוטות הזיעה באזור זה. כדאי לדעת שיש הבדל בין בלוטות זיעה בבתי השחי לבין בלוטות הזיעה בשאר אזורי הגוף – אלה שבבתי השחי נקראות בלוטות אפוקריניות, הן גדולות יחסית והזיעה שמופרשת מהן היא צמיגית וכהה. בנוסף בגלל שבית השחי הוא במקרים רבים אזור פחות מאוורר בגוף הוא מהווה מקום גידול אופטימלי לחיידקים. כשהם מופרשים ביחד עם הזיעה, התוצאה תהיה ריח רע ולכן מבוכה וקשיים חברתיים. 

פעילות היתר של בלוטות הזיעה עשויה להיגרם עקב מתח נפשי, בעיות הקשורות לבלוטת התריס וגם עישון, צריכת אלכוהול והשמנה עלולים להוביל להזעה עזה מהרגיל. במקרים מסוימים הזעת יתר בבתי השחי היא תופעת לוואי של תרופות.

דרך אחת לנטרל את פעילות הבלוטות בבתי השחי היא הזרקת בוטוליניום. הדרך היעילה יותר היא טיפול באמצעות גלים אלקטרו-מגנטיים.

מה חשוב לקחת בחשבון כשבוחנים עלות טיפול בהזעת יתר?

לכל דרך טיפול בהזעת יתר בבית השחי מחיר משלה כמובן. כשמבצעים השוואת מחירים חשוב לקחת בחשבון לא רק את העלות, אלא גם את התועלת. נטרול הפעילות הערה מדי של הבלוטות האפוקריניות באמצעות הזרקת בוטוליניום מחזיק מעמד רק כחצי שנה עד שנה. טיפול בהזעת יתר באמצעות מכשיר שמשגר אל הבלוטות אנרגיית חום של גלים אלקטרו-מנגטיים לעומת זאת פותר את הבעיה לצמיתות.

זהו כמובן הבדל משמעותי שחובה לשקלל בחישוב העלויות. עוד כדאי לדעת שבמקרה של בוטוליניום, שדרך הפעולה שלו היא שיתוק השרירים שמכווצים את הבלוטות, כמות החומר הדרושה גבוהה יותר בהשוואה למינון הבוטוקס שמשמש להחלקת קמטים, ובהתאם גם העלות תהיה גבוהה יותר.

מחיר טיפול בהזעת יתר בבית השחי

כיצד נקבע המחיר של טיפול בהזעת יתר במירה דריי?

פתרון לצמיתות של בעיית הזעת היתר בבתי השחי מושג כאמור באמצעות גלים אלקטרו-מגנטיים. למכשיר המתקדם שמשגר את הגלים אל בתי השחי קוראים מירה דריי (miraDry), וכדאי לדעת שבמקביל לאנרגיית החום של הגלים, שהיא זו שממיסה את הבלוטות הבעייתיות, המכשיר גם מצנן את האזור כך שהטיפול אינו כואב ולא מחייב זמן החלמה.

התועלת הגבוהה של הטיפול במירה דריי נובעת מהעובדה שגוף האדם לא מצמיח בלוטות חדשות במקום אלה שנהרסו בגלל החום. בהתאם כמות הזיעה בבתי השחי פוחתת בכ-80% (!) ולצמיתות. חשוב להדגיש שבגוף עדיין נשארת כמות עצומה של בלוטות זיעה, במקומות אחרים, אולם אלה הן בלוטות אקריניות שמצננות את הגוף בלי להפיץ ריח רע.

באופן טבעי לפתרון מלא של בעיה כאובה לכל החיים יש עלות כספית בלתי מבוטלת – אבל גם משתלמת. עוד כדאי לזכור שמעבר לאיכות של המכשיר עצמו, חשוב להגיע לכירורג פלסטי מיומן ומנוסה, וכך למנוע סיכונים מיותרים – גם אם המחיר מעט גבוה יותר, לשקט הנפשי ולתועלת המרבית מהטיפול יש כמובן ערך גבוה בהרבה. 

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים