טיפולים דרמו אסתטיים דר מוני פרידמן

הזעת יתר: למה היא נוצרת ואיך מונעים אותה?

בכדי שנדע איך מונעים הזעת יתר, חשוב קודם כל להבין מהי בעצם זיעה וכיצד היא נוצרת בגוף. הזעה היא מנגנון מתוחכם ביותר, חיוני מאוד וחשוב לגוף. הזעה מונעת חימום יתר של הגוף ואף יכולה להציל חיים במצבים מסוימים. כאשר חום הגוף עולה, מכל סיבה שהיא, הזיעה היא זו שעוזרת לווסת אותו באופן מדויק, באמצעות קירור של הגוף. התאיידות נוזל הזיעה מהעור היא זו שלמעשה גורמת לקירור. הזיעה שעל העור שלנו היא תערובת של הפרשות מבלוטות הזיעה. בגוף שלנו קיימות בין 2 ל-5 מיליון בלוטות כאלו.

אז מהי הזעת יתר? כיצד ניתן למנוע אותה? ולמה מצב זה בכלל קורה? כל מה שרציתם לדעת מניעת הזעת יתר תוכלו לקרוא במאמר על טיפול בהזעת יתר.

מהי בעצם הזעת יתר ולמה היא נגרמת?

כפי שציינו קודם, הזעה היא מנגנון חיוני ומתוחכם להפליא. היא עוזרת להמנע ממצבים של חימום יתר של הגוף. עם זאת, ישנם מצבים מסוימים בהם מנגנון הזה נכנס לפעילות מוגברת דווקא כשאנחנו לא בסכנת חיים. לרוב, קורת דווקא במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון. למשל, במקרים בהם אנו חווים מבוכה כלשהי או לחץ, פחד או חשש. באופן אירוני, הזעה רק מעצימה את התחושות הלא נעימות הללו וגורמת לנו להזיע אף עוד יותר.

למה זה קורה? ובכן, זה יכול להגרם מהרבה סיבות שונות. ישנם מאכלים מסוימים שגורמים לה כמו למשל מאכלים חריפים מאוד, שתייה מרובה של אלכוהול, בלוטות זיעה פעילות במיוחד ועוד. בנוסף לכך, גם מצבים רפואיים שונים כדוגמת חוסר איזון של בלוטת התריס, סכרת, גלי חום בגיל המעבר, זיהומים ועוד; גם כן יכולים להוביל למצבים של הזעת יתר ופעילות מוגברת של בלוטות הזיעה בגוף.

איך מונעים זאת?

הזעת יתר

הזעת יתר יכולה להיות לא נעימה, לא אסתטית ואפילו מציקה. אף אחד לא אוהב ללבוש את הבגדים היפים ביותר שלו, בשביל אחר כך לסיים את הערב עם עיגולי זיעה ענקיים בבית השחי או בגב. מלבד שיבוש של חיי היום יום, הזעה כבדה עלולה לגרום לחרדה חברתית ומבוכה.

אך כיצד בעצם ניתן למנוע הזעת יתר? ריכזנו עבורכם כמה מהשיטות הפופולריות ביותר:

טיפול במכשיר מירה דריי לטיפול בבעיה

האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים של היום, מאפשרים לטפל בבעיה יחסית בקלות, ביעילות וכמעט ללא תופעות לוואי. מירה דריי (miraDry) הוא מכשיר חדשני, ראשון מסוגו בעולם. מכשיר זה נוצר במטרה למנוע הזעת יתר בבית השחי. הוא משמש כפתרון לא פולשני, בטוח ויעיל.

תמיסות ותרופות שמפחיתות את פעילות בלוטות הזיעה

רופא יכול להמליץ על נטילת אלומיניום כלוריד הקסאהידראט לטיפול בהזעת יתר. יש למרוח את התכשיר לפני השינה במשך 2 עד 3 לילות ברציפות, ולאחר מכן בערך פעם בשבוע. בנוסף לכך, קיימות גם תרופות שחוסמות את בלוטות הזיעה ובכך עוזרות להפחית הזעה בכל הגוף.

הזרקה של בוטולינום טוקסין למניעת הזעת יתר

הזרקה של בוטוקס לבלוטות הזיעה היא חלופה טיפולית די חדשה. בוטוקס הוא חלבון המופק מחיידק הבוטולינום טוקסין. הוא גורם לחסימה של האותות שהמוח משגר לבלוטות הזיעה ובכך מסייע להפחית את כמות הזיעה. הבוטוקס מוזרק ישירות לאזור המזיע. בין אזורים אלו נמצאים בתי השחי, פנים, כפות ידיים או כפות רגליים.

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים