אישה וידי רופאים עם מזרקים

סיכונים בהזרקת חומצה היאלורונית

חומרי המילוי ובמיוחד החומצה היאלרונית הפכו בשנים האחרונות לטיפול נפוץ מאוד. נשים וגם גברים, בטווח רחב של גילאים, הפכו את הטיפול לחלק משגרת הטיפול שלהם וברשימת הנהנים אפשר למצוא גם דמויות מוכרות מאוד – גלית גוטמן, ניקול קידמן ואפילו למשפחת המלוכה הבריטית יש נציגות ברשימה, קייט מידלטון שנשואה לנסיך וויליאם. החומצה ההיאלרונית מיוצרת באופן טבעי בגוף אך מתפרקת תוך 48 שעות ולכן יש צורך בחומצה המהונדסת גנטית אשר מתפרקת בצורה הדרגתית במשך מספר חודשים. למרות שהטיפול נפוץ ונחשב למאוד בטוח יתכנו תופעות לוואי וסיבוכים. 

רופא מנוסה,אחראי בעל יושרה מפרט את כל הבעיות שעלולות להיווצר, גם אם הסיכון נמוך מאוד, כדי שכל אחד וכל אחת יוכלו לקבל את ההחלטה האם לעבור את הטיפול על סמך כל המידע הרלוונטי.

1. תוצאות לא יפות

כשמדברים על סיכונים בהזרקת חומצה היאלורונית, החשש העיקרי לפני כל טיפול אסתטי הוא שהתוצאות לא יהיו יפות כמו שקיווית. למרבה הצער אין שום בחירה בחיים שמבטיחה 100% הצלחה ו-100% שביעות רצון, וגם לקראת טיפול בעזרת חומצה היאלרונית סיכון מסוים שצריך לקחת בחשבון הוא מראה לא מחמיא או לא טבעי.לכן חשוב מאוד לא להגזים בכמויות אלה לבצע את הטיפול בהדרגה,

מצד שני יש שתי בשורות טובות: א. הסיכון נמוך מאוד, ובפרט אם מגיעים לרופא מנוסה. ו-ב. אפשר לתקן תוצאות לא מוצלחות ואפילו די בקלות, בעזרת חומר שנקרא היאלרונידאז שמפרק את החומצה ההיאלרונית ביעילות ותוך זמן קצר.

סיכון נוסף בהקשר זה הוא תוצאות פחות טובות מכפי שאפשר להשיג. כדאי לדעת שלאזורים שונים בפנים ולמטרות שונות מתאימים סוגים שונים של חומצה היאלרונית, כשההבדל העיקרי הוא מבחינת רמת הסמיכות של החומר ויכולת הרמת הרקמות.

2. חומצה היאלרונית סיכונים בזמן ההזרקה

לקראת הזרקת חומצה היאלרונית סיכונים נוספים שאי אפשר להתעלם מהם הם כאב תוך כדי טיפול או תופעות לוואי שיגבילו את החזרה לשגרה.

כדי למזער את הסיכון הטיפול מתבצע באלחוש מקומי ואצל הרופאים האחראיים המזרק כולל לצד החומצה ההיאלרונית גם חומרים משככי כאבים (למשל לידוקאין). אם בכל זאת יש רמה מסוימת של כאב, כדאי לקחת בחשבון שהוא יעבור תוך מספר שעות.

3. תוצאות שמחזיקות מעמד מעט מדי זמן

ישנם מספר רב של גורמים אשר מפחיתים את משך הזמן שהחומצה מחזיקה כגון עישון,מטבוליזם מועץ וספורט אינטנסיבי. 

4. מחיר נמוך מדי

כשמשווים בין כמה אופציות של הזרקת חומצה היאלרונית סיכון בולט הוא מחיר נמוך באופן חריג. למה? כי כדי להציע לך מחיר נמוך במיוחד צריך לחסוך – או באיכות הרופא המזריק או באיכות החומר – ובעצם חוסכים עליך.

5. שטפי דם

עוד סיכונים בחומצה היאלרונית הם שטפי דם אחרי ההזרקה. כדי לצמצם את הסיכון מומלץ בחלק מהמקרים להפסיק להשתמש בתרופות ובתוספים שגורמים לדילול דם. ביניהם: אומגה 3, אספירין, גינקו בילובה ועוד. בכל מקרה חשוב להתייעץ עם רופא לפני שמחליטים להפסיק ליטול תרופות קבועות.

6. האם אחרי הזרקת חומצה היאלרונית יש סיכון ל”פרצוף בוטוקס”?

לא! בוטוליניום טוקסין וחומצה היאלרונית הם שני חומרים שונים לגמרי. הבוטוליניום מנטרל פעילות של שרירים ולכן עלול ליצור הבעה מופתעת או קפואה, וחומצה היאלרונית היא מולקולה שסופחת מים ומייצרת נפח. בזכות התכונה הזו שלה אפשר למלא לחיים שקועות, לטשטש קמטים מסביב לפה, להדגיש את קו הסנטר, למלא שקעים מתחת לעיניים ולהעלים את השקיות הכהות מהאזור הזה, ועוד.

7.חסימה של ורידים ועורקים

אחד הסיכונים הנדירים היא היווצרות איסכמיה שנגרמת עקב לחץ או חסימה של עורקים במהלך ההזרקה. לכן מאוד חשוב שבכל הופעת כתם שינוי עורי נרחב שמלווה בכאבים בדרך כלל לפנות מידי לרופא. ניתן לטפל בצורה מידית על ידי המסת החומצה וטיפול משלים אחר.

8. סיכונים בזריקות חומצה היאלרונית – שאלות נפוצות ותשובות

האם עלולה להתפתח תגובה אלרגית?

מאוד נדיר שיש תגובה אלרגית. הגוף “מכיר” את החומצה ההיאלרונית כי הוא מייצר אותה בעצמו. בנוסף זריקות חומצה היאלרונית איכותיות לא כוללות מוצרים מהחי שעלולים ליצור תגובה בעייתית, ואם מקפידים לעבור את הטיפול אצל רופא מנוסה שמקפיד לעבוד עם חומרים של חברות מובילות בתחום, מובטח לכם שקט נפשי מלא, לפעמים יש אלרגיה ללידוקאין שבתוך החומצה.

האם הטיפול מתאים גם לבעלות ובעלי עור כהה?

כן. לחומצות ההיאלרוניות המובחרות אין צבע והן לא משתקפות כלל מתחת לעור. בהתאם ההזרקה מתאימה לכל גוון עור.

האם עלולים להיווצר גושים בעקבות הזרקת חומצה היאלרונית?

גושים הם תופעת לוואי אפשרית  אחרי הזרקת חומצה היאלרונית אך די נדירה. ניתן להמיס אותם במידת הצורך.

איך אפשר למזער את הסיכונים?

הדרך הטובה ביותר ליהנות מכל היתרונות של חומצה היאלרונית במינימום סיכונים היא להגיע לרופא עם ניסיון רב בסוג הספציפי הזה של טיפולים. כשהפנים שלך בידיים מיומנות התוצאות אופטימליות והסיכונים מינימליים. ישנם עוד מיני סיבוכים נדירים לכן חשוב לעבור את הטיפולים אצל רופא מנוסה והמכיר ויודע לטפל בהם. 

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים