הזעה בבית השחי – המדריך מלא

הזעת יתר בבית השחי בגיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות הוא תמיד שלב רגיש במיוחד בחיים. הדימוי העצמי עדיין לא יציב, כל פידבק מהסביבה עלול לייצר טלטלות רגשיות משמעותיות והשינויים הפיזיים מובילים בלא מעט מקרים גם למבוכה. הזעת יתר היא דוגמה בולטת לתופעה שעלולה לפגוע באופן חמור באיכות החיים של הצעירים. לפעמים ההזעה המרובה אף גורמת להימנעות מאינטראקציות חברתיות ואחרות, ולתחושות קשות. טיפול חדשני באמצעות מכשיר שנקרא Mira Dry מסייע לפתור את הבעיה ולמעשה להעלים את התופעה. בעמוד זה תוכלו להבין איך מצליח המכשיר הנ"ל לשפר במידה ניכרת את החיים בגיל ההתבגרות.

מדוע נוצרת הזעת יתר בבתי השחי בגיל ההתבגרות?

הזעת יתר בבית השחי בגיל ההתבגרות היא תופעה רווחת. בתחילת השלב הזה של החיים מתחילות להתפתח אצל בני ובנות הנוער בלוטות זיעה שנקראות אפוקריניות. בניגוד לבלוטות זיעה "רגילות", שפזורות בכל הגוף, הבלוטות האפוקריניות מרוכזות בעיקר בבתי השחי (וכן במפשעה).

בלוטת זיעה אפוקרינית גדולה יותר מבלוטת זיעה רגילה (שנקראת גם אקרינית). הנוזל שמופרש ממנה צמיגי יותר בהשוואה לזיעה, ובגלל המאפיינים הייחודיים של בית השחי – אזור לח וחם ופחות מאוורר מטבעו בדרך כלל – התוצאה עלולה להיות ריבוי חיידקים בתוך אותו נוזל. זהו גם המקור לריח הרע של הזיעה שנובעת מבתי השחי.

בלוטות זיעה אפוקריניות מופעלות גם במצבים רגשיים שונים כמו פחד, סטרס, חרדה וכו'. בגיל ההתבגרות כידוע הרגשות עשויים להיות עזים במיוחד בשלל סיטואציות, ולכן גם הסיכוי המוגבר לפעילות יתר של הבלוטות האפוקריניות. גם האינטנסיביות של החיים בשלב הזה עלולה לתרום להזעת היתר, וכך גם הפעילות ההורמונלית הרבה בגיל צעיר. אלכוהול עלול אף הוא להחריף את המצב, ובנוסף ישנו מרכיב תורשתי משמעותי בהופעת הזעת יתר בבתי השחי בגיל ההתבגרות.

איך לטפל בהזעת יתר בגיל ההתבגרות ביעילות מרבית?

מכשיר ה- MiraDry מאפשר לטפל בהזעת יתר בבתי השחי עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. הטיפול האפקטיבי כולל שידור גלים אלקטרו-מגנטיים אל בלוטות הזיעה האפוקריניות, באופן מדויק וממוקד. אנרגיית החום של הגלים הנ"ל ממיסה את הבלוטות ובכך מובילה לסילוקן מהגוף. התוצאה: הזעת היתר פשוט נעלמת, כשלפי מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מכשיר ה MiraDry מפחית את כמות הזיעה ביותר מ-80%.

עוד כדאי לדעת שגוף האדם לא מסוגל לייצר בלוטות זיעה אפוקריניות חדשות, כך שהבעיה נפתרת לצמיתות. יתרון בולט נוסף של טיפול בהזעת יתר עם Mira Dry הוא הבטיחות – המכשיר מאושר לשימוש ע"י הרשויות הרלוונטיות ובראשן ה-FDA האמריקאי, ובזכות היותו ממוקד מאוד הפעולה לא מזיקה לתאי שריר, לעור, לבלוטות לימפה ולמעשה לשום מרכיב בגוף פרט לבלוטות הזיעה.

במקביל להמסת הבלוטות האפוקריניות, המכשיר מצנן את בתי השחי כך שהמטופלים לא חשים שום כאב. עוד חשוב להדגיש כי במקומות אחרים בגוף פזורות מספיק בלוטות זיעה אקריניות, ולכן גם אין פגיעה ביכולת של הגוף לצנן את עצמו ע"י הזעה רגילה.

איך להבטיח מקסימום תועלת מהטיפול?

הזעת יתר בבית השחי בגיל ההתבגרות עלולה כאמור להפוך את התקופה שיכולה להיות יפה – לסיוט של ממש. טיפול במכשיר Mira Dry כולל שני מפגשים, בהפרש של כ-3 חודשים זה מזה. כל מפגש אורך כ-90 דקות ולאחריו ניתן לחזור לשגרה מלאה. כאמור לאחר ההליך הממוקד כמות הזיעה העודפת פוחתת ב-80% ובעצם אין הזעת יתר – כך שאפשר למצות את החיים בלי שום חשש. על-מנת להבטיח מקסימום בטיחות ותוצאות אפקטיביות במיוחד, חשוב להגיע לרופא מיומן שכבר צבר ניסיון נרחב בהפעלת המכשיר.

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים