מה זה קוסמטיקה רפואית? כל מה שרציתם לדעת על טיפולי קוסמטיקה

מה זה קוסמטיקה רפואית? כל מה שרציתם לדעת על טיפולי קוסמטיקה

תחום הקוסמטיקה הרפואית השתכלל באופן דרמטי בשנים האחרונות – עם חומרים מתקדמים, טכניקות משופרות לביצוע פעולות שונות ובעיקר ניסיון רב שהצטבר אצל רופאים מומחים ושבא לידי ביטוי בכל טיפול וטיפול. השילוב הנ”ל מבטיח תוצאות שהן גם מרשימות וגם נראות טבעיות, מינימום תופעות לוואי וצורך בהחלמה ומקסימום שביעות רצון. בעמוד זה תמצאו מידע על האופציות העיקריות ועל הדגשים החשובים בכל טיפול.

החלקת קמטים

אחת הפעולות הנפוצות ביותר במסגרת הרפואה האסתטית היא החלקת קמטוטים וטשטוש קמטים. בחלק העליון של הפנים – המצח וסביב העיניים – התוצאה הרצויה תושג באמצעות הזרקת בוטוקס. בחלק המרכזי והתחתון, ובעיקר סביב הפה, העלמת קמטים אפשרית עם חומצה היאלרונית.

בכל מקרה כדאי לדעת שהטיפול אורך פחות מחצי שעה, ושלאחריו תוכלו לחזור מיד לשגרה מלאה. התוצאות נראות תוך ימים בודדים ומחזיקות מעמד מספר חודשים, ולאחר מכן ניתן במידת הצורך לעבור שוב את הטיפול הפשוט והקל.

הסרת נגעי עור וטשטוש צלקות

קוסמטיקה רפואית היא הפתרון לנגעים שנתפשים על-ידי האדם כמפגע אסתטי, וגם לצלקות מסיבות שונות (אקנה, אחרי ניתוח ועוד). הטיפול מבוסס על קרני לייזר באורך גל מתאים אשר מאדות את המים שבתוך התאים המיותרים – ובכך הורסות אותם. הסרת נגעי עור בלייזר וטשטוש צלקות מתבצעות בהרדמה מקומית וכרוכות במעט תופעות לוואי – כאב קל, נפיחות נקודתית ואודם שנעלם תוך זמן קצר מאוד.

במקרה של צלקות השינוי הוא הן מבחינת הגוון של הצלקת, שהופכת לבהירה יותר ולכן פחות בולטת, והן מבחינת הנפח שלה. חשוב מאוד להתאים את אורך הגל לסוג הצלקת ולגוון העור של האדם.

דגשים חשובים במסגרת טיפולי קוסמטיקה רפואית

את כל הפעולות הנ”ל – וגם אחרות כגון טיפול בהזעת יתר, עיצוב אף, מילוי שקעים מתחת לעיניים, החזרת נפח שאבד לאזור הלחיים ועוד – חשוב להפקיד בידיים מקצועיות של רופא מומחה. למרות שמדובר בהליכים פשוטים לכאורה, רק מומחה מיומן יודע לבחור את הנקודות המדויקות שאליהן תוזרק החומצה ההיאלרונית ואת המינונים הנכונים. רופא בעל ניסיון ויושרה גם יבצע את הטיפול המתאים ביותר עבור כל אדם בכל נקודת זמן, ויספק מענה מקצועי לכל צורך שמתעורר גם אחרי הטיפול.

דגש חשוב נוסף הוא הקפדה על חומרים איכותיים וכמובן כאלה שמאושרים לשימוש על-ידי הרשויות הרלוונטיות – למשל חומצה היאלרונית של טאוסיאל, רסטילן,רוונס או סטילאז’. כשבטיפול מעורב מכשור מתקדם, כדאי שהוא יהיה המשוכלל ביותר בתחומו, ודוגמה טובה לכך היא ה-miraDry למניעת הזעת יתר בבתי השחי.

אהבתם? שתפו את החברים