רקע ורוד ותמונה של אישה עם בגד שחור

טיפול להזעת יתר בבית השחי

הזעה מרובה בבתי השחי לא מהווה בעיה רפואית, אבל היא עלולה לפגום במידה ניכרת באיכות החיים – בעיקר בגלל המבוכה והתחושה הלא נוחה כתוצאה מהכתמים הגדולים על החולצות, הדביקות והחשש מפני ריח רע (גם כשמקפידים על ניקיון הגוף). כשמחפשים טיפול להזעת יתר בבית השחי, האופציה המומלצת ביותר היא שימוש במכשיר חדשני אשר מנטרל בלוטות זיעה עודפות באמצעות גלים אלקטרו-מגנטיים. המכשיר נקרא miraDry, ובעמוד זה תמצאו מידע מקיף לגביו וגם לגבי ההזעה המרובה באופן כללי.

למי כדאי לעבור טיפול בהזעה מרובה בבתי השחי?

הזעה מרובה בבית השחי היא תופעה נפוצה יותר מכפי שנהוג לחשוב: על-פי הערכות שונות היא מאפיינת כ-5% מהאוכלוסייה. הגורמים העיקריים לה הם גנטיקה (ל-1 מכל 4 אנשים שסובלים מהזעת יתר יש גם קרוב משפחה אחד לפחות שמרבה להזיע) וכשל כזה או אחר במערכת העצבים (ועל כן גירוי יתר של בלוטות זיעה שנכנסות לפעולה גם כשאין בכך צורך פיזי). 

יש 4 דרגות שונות של הזעה: 

  1. נורמלית – כלומר הזעה שלא מהווה בעיה כלשהי.
  2. נסבלת – הזעה שמתרחשת בעיקר תוך כדי פעילות מסוימת וכן מהווה הפרעה.
  3. הזעה לעיתים תכופות – שכבר מהווה מטרד של ממש.
  4. הזעה תמידית – שגורמת לשיבוש ניכר ביומיום.

 

הזעת יתר מוגדרת כהזעה בדרגה 3 שמתרחשת לפחות פעם בשבוע או הזעה בדרגה 4, אשר נמשכת למעלה מחצי שנה ברציפות. במצבים אלה מומלץ במיוחד לעבור טיפול מתאים, ובכל מקרה שבו חשים אי נעימות עקב זיעה מרובה בבית השחי מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה.

איך לטפל בהזעת יתר בבית השחי כך שהתופעה תיעלם לצמיתות?

בעבר הדרך המקובלת לטפל בהזעת יתר בבתי השחי הייתה באמצעות בוטולינום טוקסין, חומר שמוכר בעיקר בשם בוטוקס. החומר הזה הוא חלבון שחוסם שחרור אצטילכולין במקום שבו הוא נמצא, ובכך מנטרל גירוי עצבי. בהקשר של מניעת הזעה מרובה, כשלא מגיע גירוי עצבי לבלוטות זיעה, הן לא מפרישות זיעה. החיסרון הבולט של שיטה זו הוא שתוך מספר חודשים השפעת הבוטוקס מתפוגגת – והזעת היתר החוזרת.

לעומת זאת, בטיפול באמצעות מכשיר ה-miraDry, השינוי לטובה שמושג הינו לצמיתות. הסיבה לכך היא שהפעולה שמבצע המכשיר היא המסת בלוטות זיעה, כאמור באמצעות אנרגיה אלקטרו-מגנטית ממוקדת מאוד שאינה פוגעת ברקמות אחרות פרט לבלוטות הזיעה. את בלוטות הזיעה ההרוסות הגוף מפנה באופן טבעי ולאחר מכן הוא לא מייצר בלוטות זיעה חדשות – כך שהזעת היתר מבית השחי פוחתת באופן משמעותי.

ירידה של 82% בכמות הזיעה!

היתרון המשמעותי השני של הטיפול החדשני בהזעת יתר בבתי השחי הוא התוצאות המצוינות: לפי מחקרים שונים, ההבדל בין כמות הזיעה לפני השימוש ב-miraDry לבין כמות הזיעה אחרי השימוש הוא 82% – כלומר הזעת היתר נעלמת, ונשארת הזעה רגילה שלא מהווה פגיעה בשגרה.

עוד כדאי לדעת שהמכשיר קיבל את אישור מנהל המזון והתרופות בארה"ב (ה-FDA), כך שהשימוש בו בטוח לחלוטין. מאחר שמדובר בטיפול שאינו פולשני אין צורך בהרדמה וההכנות לקראתו כוללות רק את גילוח בתי השחי. לאחר הטיפול, שלא כרוך בכאב, ניתן לחזור לשגרת החיים הרגילה. להשגת תוצאות מקסימליות נדרשים בדרך כלל 2 מפגשים, עם מרווח של 3 חודשים ביניהם.

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים