באנר עיצוב קו הלסת ואישה בצד עם לסת מעוצבת

טיפולי פיגמנטציה - המדריך המלא

פיגמנטציה היא תופעה נפוצה למדי, הן אצל גברים והן אצל נשים. העובדה שמדובר בתופעה נפוצה לא עוזרת כמובן לאלו שסובלים מאותם כתמים כהים על עור הפנים. מי שכן משפרת את המצב היא הרפואה האסתטית, ובפרט שני טיפולים יעילים מאוד: האחד נקרא IPL, השני QS, ועל שניהם תוכלו לקרוא כאן בעמוד.

באילו כתמי פיגמנטציה ניתן לטפל?

טיפולי IPL ו-QS מספקים מענה לכל סוגי הכתמים בפנים. בנוסף ניתן לטפל באמצעות המכשירים המתקדמים גם בפיגמנטציה באזור המחשוף ובכפות הידיים. בפרט ניתן להיעזר בהם על-מנת להיפטר מפיגמנטציה שנגרמה כתוצאה מחשיפה לשמש, בכתמים שהמקור להם הוא הורמונלי (תופעה נפוצה בעיקר אצל נשים הרות), כתמי לידה וכתמים שנוצרו בשל ההתבגרות של העור. עוד חשוב להדגיש כי הטיפולים שיפורטו מיד קלים, לא פולשניים וכאמור יעילים להפליא.

טיפול IPL להעלמת פיגמנטציה בפנים ובאזורים נוספים

טיפול מומלץ אחד בפיגמנטציה הוא IPL. המונח הוא ראשי תיבות של הביטוי Intense Pulsed Light, וזוהי גם מהות הפעולה שמתבצעת: שיגור הבזקי אור ממוקדים אל הכתמים. הפולסים הקצרים של האור החזק ממיסים את המלנין, אותו פיגמנט שמייצר את הגוון הכהה שמתבלט לעין וגורם לכתם – ולאחר שהמלנין מומס ונהרס, הפיגמנטציה למעשה נעלמת.

תועלת נוספת מטיפול IPL היא הצערת העור באזור המטופל. כשהבזקי האור פוגעים בכתם, הם גורמים גם להתחממות של תאי קולגן בשכבת עור עמוקה (הדרמיס). כתוצאה מכך הגוף מייצר תאי קולגן חדשים, ובזכותם העור הופך לגמיש יותר ולמוצק יותר. במהלך הטיפול אין כמעט תחושת כאב. תיתכן תחושה של חום ממוקד, אבל לפרק זמן קצר מאוד. אין תופעות לוואי מהותיות בעקבות טיפול בפיגמנטציה ב-IPL.

במרבית המקרים הטיפול כולל 2-6 מפגשים, עם מרווח של כחודש בין מפגש למפגש. בתום התהליך הכתם נושר והאזור זוכה למראה מחודש ומושך יותר.

הסרת פיגמנטציה בלייזר – Q-Switched Laser

דרך אפקטיבית נוספת לפרק פיגמנטים ולהעלים כתמי פיגמנטציה היא בעזרת לייזר. זהו טיפול קצר מאוד, שאורך דקות בודדות בלבד, ובמרבית המקרים כבר לאחר שניים או שלושה מפגשים הכתם נעלם כלא היה. בין מפגש למפגש נדרש מרווח של 3-4 שבועות. עוד דגש חשוב הוא להקפיד על שימוש בקרם הגנה באזור שעבר את הטיפול, ולהשתדל לצמצם את החשיפה שלו לשמש – כשמבצעים את כל הפעולות הנ"ל, הפיגמנטציה לא "רק" נעלמת אלא גם לא חוזרת.

האזורים שמתאימים לטיפול בפיגמנטציה בלייזר הם כאמור הפנים, גב כף היד והמחשוף. כמו כן ניתן להיעזר ב-Q-Switched Laser לצורך טיפול בגוון עור לא הומוגני. בדומה לטיפול ב-IPL, אין תופעות לוואי משמעותיות אחרי טיפול בלייזר, אם כי תיתכן אדמומיות במשך מספר שעות. כמו כן ייתכן שהעור באזור המטופל יהיה מעט רגיש.

השילוב בין הטכנולוגיה המתקדמת לידע האנושי

על-מנת להפיק את מלוא התועלת האפשרית מהמכשירים המתקדמים שבאמצעותם מבוצעים טיפולי ה-IPL והסרת הפיגמנטציה בלייזר, נדרש גם ידע אנושי. כשהטיפול מופקד בידי כירורג בעל ניסיון רב בטיפולים אסתטיים מכל הסוגים, מובטח לכם שימוש נכון, מדויק ובטוח לחלוטין בטכנולוגיות הנ"ל – ובהתאם מינימום תופעות לוואי ומקסימום שיפור במראה החיצוני.

בנוסף, כשמגיעים לכירורג על-מנת לבצע הסרת פיגמנטציה מהפנים, מהמחשוף או מגב כף היד, הוא יודע כיצד לשלב נכון וביעילות טיפולים אסתטיים נוספים נחוצים – על-מנת להגיע למראה מרשים במיוחד בזמן קצר ככל האפשר.

אולי יעניין אותך גם

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים