אסתטיקה לגברים

טיפולי בוטוקס לגברים

ההבחנה הנוקשה שהייתה בעבר בין גברים לבין נשים הולכת ומתפוגגת. המגמה הזו באה לידי ביטוי בתחומים רבים, וגם בעולם הרפואה האסתטית ניתן לזהות אותה – כשעוד ועוד גברים עוברים טיפולים שנועדו להעניק להם מראה צעיר יותר וחיוני יותר. אחד מהם הוא הזרקות בוטוקס, וכדאי לדעת מהם הדגשים העיקריים של מתן טיפול זה לגברים.

לאילו גברים מתאים טיפול בוטוקס?

הפעולה שמבצע הבוטוקס – או בשמו המדעי, בוטולינום טוקסין – היא החלשת שרירים. במסגרת הרפואה האסתטית השרירים שאותם נרצה להחליש הם שרירי ההבעה, והסיבה לכך היא שהם מייצרים קמטים ומבגרים מאוד את מראה הפנים.

הקמטים הרלוונטיים הם “קמטי הצחוק” שבצידי העיניים, “קמטי החשיבה” שלאורך המצח ו”קמטי הזעף” שבין הגבות. בהתאם כל גבר שהקמטים באזורים הנ”ל פוגעים בדימוי העצמי שלו יכול להיעזר בהזרקת בוטוקס.

במרבית המקרים מבוצעים טיפולי בוטוקס לגברים בני 35 עד 60. יש גם מי שמתחילים מעט מוקדם יותר, גם אצל מנהלים שלא רוצים להיראות מבוגרים יתר על המידה.

על מה חשוב להקפיד כשמתכננים טיפול בוטוקס לגבר?

בוטולינום טוקסין מנטרל שחרור של אצטילכולין, מוליך עצבי שמוביל להפעלת השריר, ובדרך זו מפחית את פעילות שרירי ההבעה ומחליק את הקמטים שיוצרים שרירים אלה. על-מנת לאפשר לגבר בכל זאת להביע רגשות שונים, וכמו כן לשמור על מראה חלק יותר אבל טבעי, חשוב להקפיד על מינונים מדויקים.

בנקודה זו בא לידי ביטוי הניסיון של הרופא שמבצע את הטיפול. דגש נוסף הוא להקדיש תשומת לב למיקום הגבות של הגבר, ולוודא שההזרקה מתבצעת כך שהגבות לא יהפכו לגבוהות מדי וזוויתיות, משום שזהו מראה שנתפש כנשי ולא מחמיא לרוב הגברים.

בהתאם ישנה חשיבות רבה לבחירה מושכלת של רופא, גם אם ההזרקה עצמה היא פעולה טכנית פשוטה יחסית.

כמה זמן אורכת הזרקת בוטוקס לגבר ומתי אפשר לחזור לשגרה?

טיפולי בוטוקס לגברים נמשכים זמן קצר למדי – לרוב כרבע שעה. לפני הזרקת החומר יתבצע אלחוש של האזורים בהם רוצים לטשטש את הקמטים, כאמור צידי העיניים, המצח והאזור שבין הגבות. מיד לאחר סיום הטיפול ניתן לחזור לשגרה מלאה, כשאמנם ייתכנו אדמומיות מסוימת ונפיחות קלה בפנים, אבל תוך מספר שעות תופעות הלוואי האלה ייעלמו מעצמן.

ההנחיות לגברים אחרי טיפול בוטוקס הן להימנע ממקלחת חמה במשך 6 שעות, לא ללחוץ על האזורים הרלוונטיים בפנים במשך פרק זמן דומה וכמו כן לשמור על הראש ישר – כך שהבוטוקס יישאר במיקומים המדויקים שאליהם הוא הוזרק. כמו כן יש להימנע מחשיפה לשמש, אלכוהול, סאונות ופעילות פיזית מאומצת במשך 24 שעות.

אולי יעניין אותך גם

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים