טיפול בהזעת יתר - מירה דריי המלצות

כל השיטות לטיפול בהזעת יתר (היפר-הידרוזיס)

רובנו לא אוהבים להזיע, למרות שמדובר בתופעה נורמלית ואפילו חיונית: בזכות הזיעה הגוף שלנו לא מתחמם יתר על המידה אלא שומר על טמפרטורה יציבה של כ-37 מעלות. אבל כשהמנגנון משתבש, התוצאה היא כבר לא נעימה במיוחד וכוללת כמויות גדולות של אגלי זיעה במקומות מסוימים – ואיתן מבוכה ולפעמים גם בושה. מצב זה נקרא הזעת יתר (או היפר-הידרוזיס) ולפי הערכות שונות 3 מכל 100 בני אדם סובלים ממנו. הסבל ממשי: אמנם הזעה מרובה לא מוגדרת כבעייה בריאותית, אבל הפגיעה באיכות החיים משמעותית. מצד שני, אין צורך לסבול שכן אנחנו חיים בעידן שבו מפותחים פתרונות אפקטיביים רבים, ובעמוד זה תוכלו למצוא פירוט לגבי השיטות השונות לטיפול בהזעת היתר.

טיפול נגד הזעת יתר – כל האפשרויות

הפתרונות האפשריים להזעת יתר הם תרופות וצמחי מרפא, בוטוקס, שיטה חדשנית בשם מירה דריי, ניתוח וטיפול בלייזר. בעבר היו גם טיפולים באמצעות זרמים חשמליים אבל היעילות הנמוכה הפכה את האופציה הזו למעשה ללא רלוונטית.

א. תרופות וצמחי מרפא

פתרון זול אבל גם היכולת של תרופות מרשם כמו אנהידרול פורטה או צמחים כמו מרווה, ברוש, אלון או תימין למנוע הזעת יתר מוגבלת. מתאים בעיקר למקרים קלים וכניסיון ראשון לעצור את התופעה.

ב. בוטוקס

טיפול בהזעת יתר בבוטוקס כולל הזרקה של החומר רב העוצמה לאזור שמועד לפורענות ונמשך כרבע שעה. הבוטוקס מנטרל העברת מסרים עצביים לבלוטות הזיעה ובכך מפחית את הכמות שלה. אחוזי ההצלחה גבוהים אבל ההשפעה נמשכת רק מספר חודשים ולכן צריך לעבור שוב את הטיפול כעבור מספר חודשים.

ג. לייזר

טיפול בהזעת יתר בבית השחי באמצעות המסת בלוטות ע”י אנרגיית קרני לייזר. הטיפול יעיל אבל עלול לגרום לתופעה של הזעה מפצה במקומות אחרים בגוף.

ד. ניתוח

למעשה ישנם מספר סוגים של הליכים כירורגיים, בהתאם לאזור בגוף שסובל מהזעה מרובה. פתרון אפקטיבי מאוד אבל הצורך באשפוז, הסיכון שטמון בכל ניתוח, ובפרט כזה שמתבצע תחת הרדמה, והפוטנציאל של הזעת יתר מפצה באזור אחר בגוף הופכים אותו לכזה שמשתמשים בו רק אם אין שום ברירה אחרת.

ה. מירה דריי

שיטה חדשנית של טיפול נגד הזעת יתר על בסיס גלים אלקטרו-מגנטיים. היתרונות העיקריים הם השינוי המשמעותי לטובה (הפחתה של כמות הזיעה בכ-80%!), החזרה המידית לשגרה לאחר הטיפול (שנמשך כשעה בלבד ומתבצע באלחוש מקומי) והעובדה שאין כמעט תופעות לוואי ואין סיכונים ארוכי טווח. הטיפול עצמו מבוצע לאחר אילחוש מקומי ולכן אין תחושת כאב במהלך הטיפול. המכשיר מאושר FDA ובוצעו מחקרים קליניים בארה”ב אשר הוכיחו את יעילותו. המכשיר קיים כ10 שנים בעולם וחדש יחסית בארץ והוא נחשב מאוד בטוח.

תמונה של מבנה העור

סיבה טובה נוספת לבחירה במירה דריי (miraDry) היא שהתוצאות המרשימות נשמרות לצמיתות. חשוב להדגיש שהרס בלוטות הזיעה בבתי השחי הוא פעולה בטוחה לחלוטין: בכל רחבי הגוף ישנן עוד כ-4 מיליון בלוטות זעה אך בבתי השחי רק כ2%. הטיפול מצליח להפחית בצורה משמעותית את ההזעה המופרזת, המיותרת ומייצרת המבוכה בבתי השחי , וזאת מבלי לפגוע ביכולת של הגוף לקרר את עצמו. כפועל יוצא מהפחתת הזעה יש שיפור דרמתי גם בריח הנודף מהאזור .

מידע נוסף על טיפול מירה-דריי להפחתת זיעה בבית השחי.

אהבתם? שתפו את החברים