מזרק בוטוקס

המדריך לבוטוקס, שימוש בו, והזרקות

הבוטוקס הוא אחד החומרים המדוברים ביותר בתחום הרפואה האסתטית. למעשה הבוטולינום טוקסין הפך לכמעט שם נרדף לטיפול אנטי אייג'ינג (למרות שהוא אפקטיבי רק עבור חלק מהקמטים שצצים ברחבי הפנים עם השנים). אחת הסיבות העיקריות היא המיומנות שצברו רופאים מנוסים: אם בעבר היה חשש שהתוצאה של ההזרקה תהיה מראה חלק יותר אבל גם קפוא במידה מסוימת, כיום החשש כבר לא קיים, ובמיוחד לא כשמגיעים לרופא אחראי ומקצועי. בעמוד זה תוכלו למצוא תשובות לשאלות מקובלות כמו איך עובד החומר, כמה זמן אורכת הזרקת בוטוקס, האם ישנה סכנה לתופעות לוואי ומה כדאי לעשות כדי לשמור על פנים חלקות ככל האפשר?

איך עובד בוטוקס?

השם ה"רשמי" של החומר שמאפשר לטשטש חלק מהקמטים בפנים הוא בוטולינום טוקסין (BOTULINUM TOXIN). בוטוקס הוא למעשה שם מסחרי של חומר שמיוצר בארה"ב על בסיס הבוטולינום טוקסין, ואם נתקלתם במושג "דיספורט" כדאי לדעת שזהו שם מסחרי של מוצר דומה שמיוצר באירופה.

בכל מקרה, החומר הוא חלבון שמופק על-ידי חיידק בשם קלוסטרידיום בוטוליניום. במינון גבוה חיידק זה, שעלול למשל להימצא בבשר וגם בדבש, הוא אחד המסוכנים ביותר לאדם – אבל במינונים המזעריים של ההזרקות לפנים הוא כמובן בטוח לגמרי, ולא "רק" בטוח לגמרי אלא גם מועיל מאוד.

דרך הפעולה של החלבון היא עיכוב שחרור מוליך עצבי בשם אצטיל-כולין. מוליך זה מפעיל שרירים בפנים ובמיוחד בשליש העליון (בצידי העיניים ובמצח). כשרמת האצטיל-כולין פוחתת, התוצאה היא הרפיה של שרירים מכווצים ומאחר שכיווץ השרירים הוא זה שמייצר את קמטי ההבעה סביב העיניים ובמצח, תוצאות הזרקת בוטוקס הן פנים חלקות יותר.

כמה זמן נמשך טיפול הזרקת בוטוקס?

הזרקת בוטוקס לכשעצמה אורכת 10-15 דקות בלבד. החומר מוחדר לעור הפנים באמצעות מחטים דקיקות, ולמרות הרגישות של אזור העיניים והגבות הפעולה  גורמת לכאב מינימלי . התחושה היא תחושת עקצוץ קל, ולכן ניתן לעבור את הטיפול גם ללא אלחוש. עבור מטופלות ומטופלים רגישים ייעשה שימוש במשחה או בתרסיס שמפחיתים עוד יותר את התחושה באזור, וגם במקרים אלה מדובר בהליך קצר מאוד.

תופעות הלוואי האפשריות

באופן עקרוני ניתן לחזור מיד לאחר הזרקת בוטוקס לשגרת החיים הרגילה. ההזרקה אינה טיפול פולשני, לא מעורבות בו פעולות כמו חיתוך העור, וממילא תופעת הלוואי העיקרית מיד לאחר ההזרקה היא אדמומיות קלה בנקודות ההזרקה. שטפי דם נקודתיים אפשריים גם הם, אבל עם קצת איפור בכלל אי אפשר יהיה לראות שהאדם עבר את הטיפול.

המגבלה היחידה היא הימנעות מפעילות פיזית מאומצת במשך מספר שעות ולכל היותר יממה.

איך לשמור על פנים חלקות וצעירות?

תוצאות הזרקת בוטוקס באות לידי ביטוי תוך מספר ימים. הן מחזיקות מעמד מספר חודשים, ולאחר מכן אפשר לעבור עוד הזרקה שמשמרת את המראה הצעיר יותר. למרות שלא מדובר בהליך כירורגי מורכב, חשוב מאוד להגיע לרופא מיומן ואחראי. הסיבה העיקרית היא מיקום הדקירה והמינונים – מינון לא נכון עלול כן להוביל למראה קפוא ומאולץ, וגם לא להועיל שכן הגוף נוטה לדחות כמות גדולה מדי של הבוטולינום טוקסין אם היא מוזרקת למצח או בצידי העיניים.

המלצה נוספת היא לשמור על אורח חיים בריא ובפרט תזונה נכונה. שומן רווי (שנמצא במזון מהחי, בשמן קוקוס ובשמן דקלים) מזיק לעור הפנים. לעומת זאת סיבים תזונתיים (שמצאים בירקות, בפירות, בקטניות ובדגנים מלאים), מזונות עם נוגדי חמצון (ירקות בעלי עלים כהים, למשל) ומאכלים עתירי ויטמינים (ובמיוחד C ו-E) שומרים על העור בריא וחיוני.

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים