רקע שחור ואישה עם שיער שחור מביטה אל האופק והילה לבנה סביבה

חומצה היאלורונית בשפתיים

המיקום של השפתיים בדיוק במרכז הפנים, והעובדה שהן מהוות מוקד עניין בזמן דיבור וגם אכילה, הופכות את המראה שלהן לבעל השפעה רבה על הדימוי העצמי, וגם על הביטחון העצמי. חומצה היאלרונית היא החומר הטוב ביותר לעיצוב השפתיים בדיוק למראה המבוקש, וכדי להפיק ממנו מקסימום תועלת כדאי להגיע לרופא מיומן ובעל ניסיון רב בשימוש בו.

מהי חומצה היאלרונית?

חומצה היאלרונית היא חומר שנמצא בגוף שלנו, ובפרט ברקמות החיבור, רקמות עצביות ורקמות אפיתליות. חלק מהחומצה מתפרקת באופן קבוע ובמקביל הגוף מייצר מחדש את החומר רב החשיבות, שבין השאר אוצר לחות ומשמר את הנפח בעור הפנים. עם השנים פוחתת יכולת הייצור של הגוף, ולכן התאים בעור הפנים מתקשים לשמור על הלחות. הירידה ברמת החומצה ההיאלרונית כשאנחנו מתבגרים היא גם אחד הגורמים להידקקות עור הפנים ולקמטוטים.

זיהוי החומר אפשר להשתמש בו למגוון רחב של מטרות רפואיות ואסתטיות. בעבר נהוג היה להפיק כיום רופאים משתמשים בחומצה אשר מיוצרת בצורה סינתטית.

מה חשוב לדעת לגבי חומצה היאלרונית בשפתיים?

כשהשפתיים דקות מדי (בעיני המטופלת, כשגם לרופא יש כמובן אחריות לחוות את דעתו, ולא להמליץ על טיפולים שאינם הכרח המציאות), או א-סימטריות באופן בולט, הזרקת חומצה היאלרונית לנקודות שנבחרו בקפידה מאפשרת להקנות להן את המראה הרצוי.

דגש נוסף במסגרת עיבוי שפתיים הוא מינונים מדויקים, על-מנת למנוע גבשושיות באזורים שונים של השפתיים ו/או מראה מאולץ ולא מחמיא. החומצה ההיאלרונית המשמשת לעיצוב השפתיים היא יחסית פחות סמיכה בהשוואה למשל לחומצה ההיאלרונית שנעזרים בה למילוי לחיים שקועות, וזאת לנוכח הרגישות התנועתיות והעדינות של השפתיים.

העקרונות המרכזיים בהזרקת חומצה היאלרונית לשפתיים

מעבר לאיכות החומר, מפתח משמעותי נוסף להצלחת הזרקת חומצה היאלרונית בשפתיים הוא תכנון מדויק על סמך המראה המבוקש. המפתחות לתכנון נשענים על העקרונות המרכזיים של האסתטיקה. ביניהם:

* יחס מדויק בין השפה העליונה לשפה התחתונה.

* מרחק בין השפתיים לבין האף שהוא מחצית מהמרחק בין השפה התחתונה לסנטר.

* קו מתאר עדין סביב השפתיים.

* קשת קטנה בחלק המרכזי של הגבול העליון של השפה העליונה.

* מלאות רבה יותר במרכז השפה העליונה ביחס לצדדים.

למה חשובה איכות הרופא שמבצע את ההזרקה?

מילוי שפתיים עם חומצה היאלרונית היא פעולה פשוטה יחסית מבחינה טכנית, מהירה מאוד (כ-15 דקות, ועוד כחצי שעה המתנה לאלחוש שיתחיל להשפיע). כמו כן ההזרקה מאוד בטוחה כשהיא מבוצעת במרפאה שמקפידה על סטריליות והתנהלות מקצועית.

למרות זאת, חשוב להקדיש תשומת לב לבחירת הרופא שבידיו מפקידים את השפתיים, והסיבה לכך היא החשיבות את הניסיון והמיומנות כדי להבטיח את התוצאות המרשימות ביותר האפשריות. כדאי לזכור שמינונים לא נכונים, או חומצה היאלרונית בסמיכות לא נכונה, עלולים להקנות לשפתיים מראה גבשושי ולא סימטרי – ומאחר שהשפתיים בולטות לעין, הנזק למראה החיצוני ולדימוי העצמי יהיה גדול מאוד.

בנוסף הרופא בעל ניסיון ובעיקר יושרה מלאה ימליץ על חומצה היאלרונית בשפתיים רק אם באמת יש צורך בכך. תוצאות עיבוי שפתיים מחזיקות מעמד עד כשנה, ולאחר מכן ניתן לחדש את המראה המחמיא.

אולי יעניין אותך גם

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים