טיפולים דרמו אסתטיים דר מוני פרידמן

להתגבר על כתמי הגיל: טיפים יעילים לטיפול במלזמה בפנים

עם השנים ובהתאם לאורח החיים ולגנטיקה אותה ירשנו, עלולים להופיע כתמים מסוגים שונים על פני הגוף כולו ובעיקר במקום בו העור שלנו חשוף במידה הרבה ביותר, בפנים. מלזמה הינה הפרעת עור, אשר נרכשת מסיבות שונות ושכיחה מאוד באוכלוסייה, במיוחד בקרב נשים. המלזמה באה לידי ביטוי בצורת כתמים כהים עם גוונים חומים, שיכולים להטריד מאוד את כל מי שסובל מהם, בעיקר מבחינה אסתטית. אז איך מטפלים במלזמה בפנים? איך ניתן להימנע ממנה מראש? ועד כמה היא נפוצה? כל התשובות במאמר הבא.

 

מה זה מלזמה?

מלזמה היא הפרעת עור שכיחה, נרכשת וברוב המקרים תופיע אצל נשים, אם כי היא יכולה להופיע גם אצל גברים. מלזמה ידועה גם בשם 'מסכת היריון', מפני שהיא נפוצה מאוד בקרב נשים בתקופת ההיריון בגלל ההורמונים הרבים.

בתרגום מילולי, משמעות המלזמה הינה 'כתם שחור'. היא מתבטאת כאמור בכתמים חומים-שחורים כהים והיא יכולה להופיע באזורים שונים על גבי הפנים כמו למשל במצח, בלחיים, באף, בסנטר, בשפה העליונה ולעיתים רחוקות יותר גם בזרועות ובכתפיים.

ישנם 3 סוגים שונים של מלזמה הכוללים – מלזמה דרמלית המאופיינת בכתמים שגבולם אינו מוגדר היטב, מלזמה אפידרמלית בה גבולות הכתם ברורים וצבע הכתמים כהה יותר ומלזמה מעורבת, שהינה הנפוצה ביותר.

 

מה הם הגורמים למלזמה ועד כמה היא נפוצה?

מלזמה הינה הפרעת עור שכיחה מאוד, במיוחד בקרב נשים בהיריון אשר שיעור המלזמה בקרבן מגיע לכ-20% עד 50%. בקרב שאר האוכלוסיה, מלזמה מופיעה אצל כ-15% מהאנשים כאשר הסיכויים הגדולים ביותר להופעת הכתמים יהיו בטווח הגילים שבין 20 ל-40. בנוסף, רובן המוחלט של הסובלות מהפרעת העור תהיינה נשים (כ-90%), כאשר גם בקרב אנשים בעלי עור כהה הסיכויים יעלו.

הגורמים והסיבות להופעת מלזמה הינם רבים, אך העיקריים הם חשיפה ממושכת לקרינת השמש, נטייה גנטית, הורמונים וצבע עור כהה.

 

טיפים למניעה

ניתן ואפשר להימנע ממלזמה עבור רוב האנשים. הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת, יכללו מניעה מחשיפה ממושכת לקרני השמש, שימוש באמצעי הגנה ייעודיים בחשיפה לשמש ככל הניתן ובנוסף, מניעה משימוש באמצעים שיכולים להוות טריגרים להורמונים מרובים בתקופות מסוימות, כמו למשל גלולות נגד היריון.

  

סוגי הטיפולים השונים במלזמה

ישנם סוגים שונים של טיפולים מומלצים ויעילים לטיפול במלזמה, לטשטוש הכתמים ולעיתים להעלמתם.

  • טיפולי הבהרה – קרם להבהרה או תרכובות שונות בשילוב חומצה גליקולית, נמצאו כיעילים להבהרה ושיפור הנראות של הכתמים החומים במקרים רבים. התרכובות מכילות חומרים שונים, מיוצרות בהכנה על ידי רוקחים מוסמכים ובטוחות לשימוש לאחר היוועצות עם רופא. 
  • פילינג – ישנם חומרים שונים בעזרתם מבצעים פילינג בעור כטיפול למלזמה. בטיפולי הפילינג מוסרות לרוב שכבות העור החיצוניות. טיפולי פילינג כימי יכולים להועיל בטשטוש והבהרה של כתמי גיל, כתמי פיגמנטציה שונים כמו המלזמה ועוד. 
  • Q-Switched Laser – שיטת טיפול באמצעות לייזר, המבוססת על פירוק הפיגמנט מהכתם עד לטשטוש והבהרה שלו. נדרשים בין 2 ל-3 טיפולים בהתאם למטופלים ולהתקדמות המלזמה בעור שלהם. הטיפול הינו קצר ובעל תוצאות נפלאות מול כתמי פיגמנטציה שונים. 
  • ADVATx – מכשיר לייזר ייעודי וחדשני, הפועל באמצעות 2 אורכי גל שונים, לייזר אדום ולייזר צהוב. בעזרת המכשיר שמעוצב כידית, הרופא המטפל יכול להגיע לאזורים שונים ולטפל במגוון רחב של בעיות עוריות, כמו למשל טשטוש והעלמה של כתמי המלזמה.

 

על חשיבות בחירת הטיפול המתאים

כולנו שואפים לקבל את הטיפול שיהיה המדויק ביותר, היעיל והמתאים ביותר עבורנו. בשביל לקבל טיפול שתואם לרצונות הללו, עליכם להגיע לפגישת ייעוץ בלתי מחייבת במרפאה של ד"ר מוני פרידמן.

בפגישה, תוכלו להעלות שאלות שמטרידות או מעניינות אתכם, לשמוע הסברים אודות הטיפולים השונים, לערוך תיאום ציפיות וכן לאחר אבחון של ד"ר מוני פרידמן, לקבל את ההמלצה המדויקת והמקצועית ביותר לטיפול שיהיה הנכון ביותר עבורכם.

אהבתם? שתפו את החברים

דילוג לתוכן