טיפולים דרמו אסתטיים דר מוני פרידמן

טיפול הקטנת נקבוביות: איך ניתן לטפל בנקבוביות רחבות?

כאשר אנו חושבים על נקבוביות בפנים, רובינו בדרך כלל מדמיינים נגעים, או סוג של בעיות עוריות אותן יש להסיר או להעלים. אך האמת היא שלא ניתן להעלים נקבוביות מהפנים וטוב שכך, שכן לא בכדי לכולנו יש אותן. הן ממלאות מספר תפקידים חשובים וחיוניים מאוד בבריאות העור הכללית ובתפקוד שלו. אז למה אותן נקבוביות מתרחבות? מה ההבדל בין סוגי הנקבוביות? ומהם הטיפולים להקטנת נקבוביות? על כל אלו ועוד במאמר הבא.

 

מהן נקבוביות ומהו התפקיד שלהן?

נקבוביות הן למעשה פתחים זעירים שמצויים על עור הגוף שלנו, אך הריכוז שלהן גבוה יותר באזור הפנים, בעיקר באזורים כמו המצח, הסנטר והאף. הן חלק חשוב ובלתי נפרד מהאנטומיה של העור שלנו ומהמנגנון אשר מסייע לעור הפנים שלנו להישאר בריא וחיוני.

התפקיד העיקרי של הנקבוביות בעור הפנים שלנו, הוא לעזור בוויסות ייצור השמן, בוויסות הטמפרטורה באמצעות ייצור של זיעה וכן על ידי מתן אפשרות לשחרור ה-'סבום'. כל נקבובית, מחוברת לבלוטת חלב אשר מייצרת את הסבום, שהינו חומר שומני המעניק לחות לעור ובכך מונע יובש וקילופים.

באופן כללי יותר, ניתן לומר שהנקבוביות מאפשרות לעור לנשום וממלאות תפקיד משמעותי בתפקוד העור ובשמירה על החיוניות שלו ולכן, אף אחד מאיתנו לא רוצה 'להעלים' או להוציא את אותן נקבוביות, אלא רק להקטין אותן במידת הצורך.

מהם סוגי הנקבוביות השונים?

הנקבוביות הן כאמור פתחים זעירים שנמצאים על גבי העור שלנו, הן חשופות ללכלוך ולשומן שיכולים 'להילכד' בנקבוביות.

קיימים מספר סוגים של נקבוביות:

  • נקבוביות מוגדלות מורחבות – נקבוביות אשר התרחבו מגודלן הרגיל ויוצרות מראה מחוספס הנראה כמו שקעים קטנים. יכולות להיות נקבוביות סתומות או פתוחות.  
  • נקבוביות פתוחות פעורות – נקבוביות אשר נפערו ומקנות מראה מחוספס, בדומה למוגדלות.  
  • נקבוביות סתומות – נקבוביות שהתמלאו בתאי עור מתים, בשומן, בלכלוך או בחומר אחר שגרם לסתימה שלהן. נקבוביות אלו בולטות יותר כמו אקנה, ראשים לבנים או שחורים (קומודונים).

 

מהם הגורמים המשפיעים על הנקבוביות בפנים?

בין הגורמים המרכזיים שמשפיעים על הנקבוביות בפנים:

  • שינויים הורמונליים – גיל ההתבגרות, הריון, גיל המעבר ותקופות המאופיינות בשינויים הורמונליים מוגברים, עלולות לגרום להתרחבות הנקבוביות.  
  • היגיינה וטיפוח – חוסר היגיינה באזור הפנים, אי-שימוש במוצרי טיפוח, או שימוש במוצרי קוסמטיקה שאינם איכותיים, יכולים כולם לגרום לסתימה של הנקבוביות על ידי שומן, יובש ועוד. 
  • חשיפה לשמש – נזקי השמש לאחר חשיפת יתר, יכולים לפגוע בעור ולגרום להתרחבות הנקבוביות.  
  • גיל – עם השנים עור הפנים שלנו מאבד מהגמישות שלו, קצב ייצור הקולגן והאלסטין יורד, העור מתקשה יותר להיפטר מתאים מתים וכך גם הנקבוביות, עלולות להיסתם.  
  • גנטיקה – כמובן שגם לגנטיקה ולסוג העור שירשנו, יש השפעה גדולה על היווצרות נקבוביות פעורות או סתומות.

 

איך ניתן לטפל בנקבוביות מורחבות או סתומות?

במרפאה של ד"ר מוני פרידמן, תוכלו למצוא מספר טיפולים ייעודיים אשר יכולים לפתור את הבעיות השונות של הנקבוביות בעור הפנים, כמו גם לטפל בבעיות עוריות רבות אחרות.

מכשיר ה-ADVATX, הינו פלטפורמת לייזר בעלת טכנולוגיה חדשנית, המשלבת בין שני אורכי גל שונים תחת ידית אחת. גל הלייזר הראשון הוא צהוב ואורכו 589 ננומטר, כאשר הגל השני הוא לייזר אדום ואורכו 1319 ננומטר. השילוב בין אורכי הגלים, מביא לאפשרויות טיפול עמוקות שמקנות שיפור גם בטקסטורה של העור וגם בבעיות עוריות אחרות כגון נקבוביות מורחבות.

המראה שמתקבל בעזרת מכשיר ה-ADVATX, שמאושר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הינו בריא, צעיר ורענן יותר. הטיפול בעזרת מכשיר זה זמין במרפאה של ד"ר מוני פרידמן ונמצא כיעיל במיוחד להקטנת נקבוביות ולטיפול בעור הפנים. 

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים

דילוג לתוכן