זכוכית מגדלת על נימים ואדמומיות על פני אישה

טיפול בנימים ואדמומיות בפנים

(IPL / ND:YAG )

נימים הם כלי הדם הקטנים ביותר בגופנו. הם נמצאים באפידרמיס – רקמת העור העליונה, ולעתים ניתן לראות אותם בצבע אדום כהה או כחול מבעד לעור. אצל חלקנו יש מצבורי נימים שנראים מבעד לעור כל הזמן וגורמים לאי נוחות אסתטית. חשוב לשים לב כי לא מדובר בתופעה של ורידים עבים שבולטים באזורים שונים בגוף ובמיוחד ברגליים, אלא בנימים דקיקים שלא ניתן להרגיש על פני העור.

לרוב אין סכנה בנימים הבולטים, אך הם יכולים להפריע מבחינה אסתטית, במיוחד כאשר לרוב הם מרוכזים בפנים ובאזור המחשוף. ישנן כמה תופעות שונות של נימים וכלי דם בהן אנו מטפלים במרפאה:

  • מלפורמציות וסקולאריות (כתמי port-wine) – כתמים אדומים כהים שקיימים מגיל לידה.
  • המנגיומות – גידול של כלי דם שנפוץ אצל ילודים ולרוב נעלם תוך שנה או שנתיים. משום שהמנגיומות נעלמות לרוב באופן טבעי, לרוב לא מטפלים בהן אלא אם הן גורמות לעיוות משמעותי או להפרעה בתפקוד.
  • רוזציאה או קופרוז – תופעה של נימים בולטים בפנים לרוב מלווה באודם ובפצעונים בעור. לעתים רוזיצאה קשורה לשינויים הורמונליים.
  • Spider hemangioma, נימי עכביש – הופעה של קבוצת נימי דם אדומים המסודרים בצורה דמוית עכביש או עץ. לרוב מופיעה בעיקר בפנים.

במרפאה אנו מטפלים בהצלחה רבה בכל הסוגים של אודם ונימים על ידי שילוב טכנולוגיות חדשניות ייעודיות לכלי דם.

טכנולוגיית IPL

IPL  – Intense Pulsed Light – טכנולוגיית הבזקי אור הממוקדים  רק לאזור המיועד לטיפול.

תופעות לוואי ותוצאות

הטיפול אורך כ-20-30 דקות ולתוצאות מיטביות מומלץ לחזור עליו כ-3-5 פעמים, תלוי בגודל הכתם והאדמומיות. לעתים ניתן לראות תוצאות כבר לאחר הטיפול הראשון. מיד לאחר הטיפול הראשון תתכן אדמומיות נוספת בעור, יובש או גרד, אך תופעות אלו יחלפו תוך מספר ימים. אין להיחשף לשמש ישירה כ-4 שבועות לאחר הטיפול. ניתן ומומלץ להשתמש בקרם הגנה.

טכנולוגיית לייזר ND:YAG

טכנולוגיה חדשנית באמצעות קרני לייזר ממוקדות. קרני הלייזר פולטות חום ממוקד לוורידים ולנימים בהם רוצים לטפל. החום מכווץ את כלי הדם עד להיעלמותו, פעולה שלוקחת דקות ספורות (בין 5-20 דקות) ומעלימה אותו. הטיפול מתבצע עם ידית המקררת את האזור המטופל כך שכמעט ולא מורגש כאב. ייתכן עקצוץ קל במהלך הטפול.

תופעות לוואי ותוצאות

לרוב תראו שיפור מיידי במראה העור, אך לעתים יש צורך בשניים עד שלושה טיפולים במרווח של 6-8 שבועות ביניהם כדי להגיע לתוצאה הרצויה.

מיד לאחר הטיפול תיתכן אדמומיות כהה מהרגיל בכלי הדם שטופל. זה יחלוף תוך מספר שעות עד מספר ימים. לאחר הטיפול יש להימנע מאמבטיה חמה ומפעילות ספורטיבית מאומצת בין שבוע לשבועיים לאחר הטיפול, אך מלבד זאת ניתן לחזור לפעילות רגילה באופן מיידי.

אנו ניפגש אתכם לשיחת ייעוץ ללא עלות בה נראה את המצב העורי אותו אתם מעוניינים לפתור ונתאים עבורכם את הטיפול הכי טוב עבורכם. 

מטופלים מספרים

לוגו ד"ר מוני פרידמן

לתיאום פגישת ייעוץ
אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

או

אולי יעניין אותך גם | טיפולים נוספים

טיפולים מתקדמים להמסת שומן
אישה וידי רופאים עם מזרקים
תמונה של אישה באפור