טיפולים דרמו אסתטיים דר מוני פרידמן

קופרוז - כל מה שצריך לדעת

ככל שהשנים חולפות העור שלנו נחשף ליותר ויותר בעיות, שעלולות להתפתח כתוצאה מגורמים שונים. בעיית עור נפוצה שמטרידה נשים וגברים רבים, בעיקר אלו שכבר חצו את גיל 30, היא בעיה המאופיינת בהופעת נימי דם רבים באזור הלחיים, האף והמחשוף ונקראת – קופרוז. תופעת זו אינה נחשבת למחלת עור או למסוכנת במיוחד, אך המחיר שהיא גובה מבעליה עלול להיות יקר מאוד ולהתבטא בעיקר בהיבט האסתטי. במיוחד כאשר לא מטפלים בה בזמן.

 

מה זה קופרוז?

כאשר אנחנו מתרגשים מאוד ממשהו או מובכים במיוחד, רבים מאיתנו מסמיקים באופן טבעי ומיידי. גם פעילות גופנית או עצבים שעולים, יכולים לשוות מראה אדמומי לפנים שלנו. אותה אדמומיות או הסמקה, נובעות מהדם אותו מזרים הגוף לנימים שבפנים שלנו. אך בעוד נימי הדם על עור בריא ורגיל יתכווצו באופן מהיר והאדמומיות תיעלם בהתאם, אצל אחרים נימי הדם יתקשו להתכווץ, מה שיותיר למעשה את האדמומיות על הפנים כבדרך קבע.

תופעה זו של נימי דם אדומים, קבועים ובעלי קושי או חוסר מסוגלות להתכווץ שמרוכזים באזור הפנים, היא למעשה התופעה שנקראת קופרוז (Couperose). אנשים רבים מתבלבלים בין קופרוז או רוזציאה, לבין אדמומיות שגרתית בפנים. על מנת לאבחן את הבעיה הרפואית במדויק, יש לגשת לרופא מומחה.

מהם הגורמים לתופעת הקופרוז?

הסיבה העיקרית להופעת הקופרוז הינה גנטיקה. כלומר, זוהי בעיית עור שעוברת לרוב בירושה ואם אחד ההורים סובל ממנה, קיים סיכוי גבוה שגם אחד הילדים או יותר, יסבלו גם כן מקופרוז.

כמו כן, קיימות סיבות נוספות להופעת הבעיה וכן להחמרתה:

  • בעיות במערכת העיכול.
  • לחץ נפשי ממושך, מתח וחרדה.
  • מחסור בוויטמינים ואו מינרלים.
  • לרוב בעיית העור תופיע לאחר גיל 30.
  • אנשים בעלי עור בהיר ואו דק ימצאו ברמת סיכון גבוהה יותר לבעיות עור.

למה חשוב כל כך לא להתעלם ולטפל בקופרוז?

בדומה לרוזציאה, גם בעיית העור שנקראת קופרוז, יכולה להתחיל בהסמקות תכופות בלבד ולהתפתח ככל שהזמן חולף. לאחר תקופה מסוימת שמשתנה בין כל אחד ואחת, יתחילו להופיע בהדרגה סימנים שונים שאף יחמירו עם הזמן, יהפכו לבעיה אסתטית מטרידה ואף לבעיה רפואית.

הפתרון להתמודדות עם קופרוז, הוא לטפל בו מוקדם ככל האפשר ובכל מקרה, לא להתעלם מהופעת האדמומיות. גם אם האדמומיות נראית שגרתית תחילה, מומלץ תמיד ללכת לאבחון רפואי.

איך ניתן לטפל בקופרוז?

קיימות מספר דרכים לטיפול בקופרוז. בשנים האחרונות טיפולי לייזר חדשניים, כמו גם טיפולים בהבזקי אור, חוללו מהפכה טכנולוגית של קדמה בתחום הטיפולים האסתטיים. כיום, ניתן לטפל בנימי דם ובאדמומיות בפנים ביעילות, בבטיחות ובאמצעות טיפולים קצרים וחדשניים שבעבר יכולנו רק לחלום עליהם.

הנה כמה מהטיפולים המומלצים לטיפול באדמומיות בפנים, בנימים ובקופרוז:

  • הבזקי אור – טכנולוגיית ה-IPL (Intense Pulsed Light) מבוססת על הבזקי אור שממוקדים לאזורי הטיפול הרלוונטיים בלבד. לאחר הטיפול עלולים להרגיש יובש או גירוד בעור, אך תופעות לוואי אלו חולפות לאחר יום-יומיים. הטיפול בהבזקי אור אורך בין 20 ל-30 דקות ויצריך בין 3 ל-5 טיפולים, בהתאם למידת האדמומיות בפנים. 
  • לייזר – טכנולוגיית הלייזר מבוססת על שליחת קרני לייזר ממוקדות, אשר פולטות חום ממוקד לנימי העור האדומים באזור בו מרוכזת האדמומיות בפנים. לאחר הטיפול צפויה אדמומיות גדולה יותר, אך זוהי תופעת לוואי שתחלוף לרוב לאחר מספר שעות. אורכו של כל טיפול הינו בין 5 ל-20 דקות ויש לחזור בדרך כלל לכ-2 או 3 טיפולים, בהתאם למצב העור בפנים של המטופלת.

טיפולים חדשניים לטיפול באדמומיות בפנים – בקליניקה של ד"ר מוני פרידמן

הרפואה האסתטית במאה ה-21 שינתה את פניה ללא היכר. טכנולוגיות ושיטות חדשות נכנסו לשוק, חומרי מילוי שונים, שינויים בתפיסה האסתטית ועוד, הביאו לכך שנשים וגברים רבים רוצים להגיע למראה אליו הם שואפים.

בקליניקת הבוטיק של ד"ר מוני פרידמן, מומחה לכירורגיה כללית ובעל ניסיון רב שנים בתחום הרפואה האסתטית, תוכלו ליהנות מטיפולי לייזר, הבזקי עור, גלי רדיו ועוד טכנולוגיות חדשות – תחת ידיו המנוסות של ד"ר פרידמן.

אהבתם? שתפו את החברים

דילוג לתוכן