טיפולים דרמו אסתטיים דר מוני פרידמן

צלקות היפרטרופיות: למה הן מופיעות ואיך נפטרים מהן?

לכולנו יש איזו צלקת שאנחנו סוחבים מגיל צעיר, בדרך כלל היא מלווה גם בסיפור טוב. במקרים רבים, הגוף שלנו מצליח להתמודד בצורה טובה עם הפצע או הפגיעה בעור, אך לעיתים תהליך ההחלמה של העור נתקל בקשיים שמובילים לאותו זיכרון מהמכה שאנו מכירים בתור צלקת. צלקת אבנורמלית ובמקרה שלנו – צלקות היפרטרופיות. אז למה זה קורה ומה הן דרכי הטיפול? מתחילים.

 

איך נוצרת צלקת עורית?

צלקת היא למעשה סימן פיזי הנראה לעין, שנותר על העור במקום בו קיבל הגוף את המכה או את הגורם לפצע. לאחר תהליך ההחלמה הטבעי של הגוף ישאר סימן שבדרך כלל יעלם אך לפעמים ישאר בצורות שונות, סימן זה הוא הצלקת.

כאשר העור נפצע, מתחיל תהליך ריפוי טבעי של הגוף אשר מטרתו לאחות את רקמות העור הפגועות. בתהליך זה מייצר הגוף כמות רבה יותר של חלבון הנקרא קולגן, אותו קולגן אחראי בין היתר על חיבור רקמות העור שנפרדו. בהמשך, כאשר זרימת הדם לאזור הפצע מתחדשת, נוצר באזור קולגן נוסף שעוזר בהחלמת העור ובחיזוק הרקמות.

 

מה היא צלקת היפרטרופית?

צלקות היפרטרופיות

במקרים מסוימים הצלקת לא עוברת ונדמה שהיא תלווה אותנו לשארית חיינו. לעיתים ועקב גורמים שונים, תהליך ההחלמה של העור משתבש וייצור יתר של קולגן עלול להוביל להתאגדות שלו סביב אזור הפצע, מה שיוביל לצלקת שתבלוט ותישאר זמן רב יותר. צלקות אלו נקראות צלקות אבנורמליות.

ישנן 2 סוגים עיקריים של צלקות אבנורמליות:

  • צלקות קלואידיות – במקרה זה נוצרת רקמת צלקת שגדלה מעבר לגבולות הפצע. היא תיראה בדרך כלל עבה, כהה יותר מהעור שסביבה ובעלת צורה לא אחידה.
  • צלקות היפרטרופיות – צלקת אשר עלולה להיראות אדומה מאוד אך כזו שלרוב נשארת בגבולות הפצע המקורי. כמו כן, צלקת זו עלולה להיות מוגבהת, עבה, לגרד מאוד ואף לגרום לכאב במקום.

 

מה הן דרכי הטיפול בצלקת היפרטרופית?

ישנן שיטות טיפוליות רבות כאשר זה מגיע לצלקות, חלקן מקובלות ומוכרות, חלקן טבעיות, חלקן ניתוחיות וחלקן חדשניות. חשוב להכיר את כל דרכי הטיפול, על מנת לבחור את הדרך שהכי תתאים לך להיפטר מהצלקת המטרידה. הנה כמה מהשיטות המרכזיות:

  • טיפולים פולשניים – במסגרת הטיפולים הפולשניים נוכל למצוא 2 שיטות טיפול עיקריות. הראשונה היא פתרונות ניתוחיים אשר במסגרתם קיימים ניתוח העלמת צלקת וניתוח חיתוך צלקת. השיטה השנייה מכוונת להזרקות, כאשר הזרקות סטרואידים הן מהבולטות בתחום.
  • טיפולים טבעיים – שיטות טיפוליות טבעיות לצלקות יכללו בדרך כלל ג'לים שונים כמו ג'ל סיליקון, קרמים שונים כמו קרם ויטמין E, משחות המבוססות על תמציות צמחים ועוד.
  • טיפולים נוספים – ישנם טיפולים פופולאריים נוספים כמו למשל הקפאה – אשר במהלכו מקפיאים את הצלקות על ידי חנקן נוזלי. שיטת טיפול נוספת מתבססת על יריעות סיליקון – טיפול אשר עושה שימוש בהדבקת יריעות סיליקון לצלקת למשך מספר חודשים.
  • טיפול בלייזר – ישנם טיפולי לייזר שונים המתבססים על שיטות שונות, לכן חשוב מאוד להתאים את סוג הלייזר לסוג הצלקת. מכשיר הלייזר החדשני שלנו משתמש באופן נדיר בשני אורכי גל אשר מביאים ליעילות רבה יותר בהסרת צלקות.

 

טיפול באמצעות מכשור לייזר מתקדם

זוהי אחת הדרכים הכי מומלצות ויעילות להיפטר מכל צלקת היפוטרופית, ותיקה ומאתגרת ככל שתהיה. מכשור הלייזר מיועד לטיפול במגוון רחב של בעיות עור וכבר קיבל את אישור ה-FDA על שלל טיפוליו.

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים

דילוג לתוכן