רפואה אסתטית

ניתוח אף לפני ואחרי - למה כדאי לשים לב ?

כשמחפשים מידע על ניתוח אף – הליך כירורגי פופולרי מאוד הן בקרב גברים והן בקרב נשים, וגם בטווח רחב מאוד של גילאים – כמעט תמיד מוצגות בפנינו תמונות של לפני הניתוח ואחריו. השינוי כמובן ניכר לעין ומרשים, גם בגלל הרצון לשווק את המוצר, כלומר הניתוח, וגם בזכות העובדה שניתוחי אף אכן יוצרים שיפור משמעותי במראה הפנים. יחד עם זאת כדאי להכיר את התהליך מעט יותר לעומק ולהיות מודעים לכל ההבדלים בין ה"לפני" ל"אחרי".

הפן הרגשי של ניתוחי אף

ניתוח אף, כמו כל הליך במסגרת הרפואה האסתטית, הוא ניסיון להגשים חלום. במקרים רבים מדובר על חלום של שנים רבות שתולים בו תקוות מהותיות. המטרה היא לא "רק" אף מעוצב יותר. הרי בסופו של דבר מדובר במספר רקמות סחוסיות, ואפילו לא במראה חיצוני שובה לב – אלא ביטחון עצמי גבוה יותר. אף שנתפש על-ידי בעליו כלא אסתטי מספיק (צר מדי, רחב מדי, קצר מדי, ארוך מדי, מעוקל, עקמומי וכו') מוביל לפגיעה של ממש בדימוי העצמי, ולמעשה במקרים רבים האדם כלל לא מסוגל לראות מרכיבים אחרים בפנים כי המבט שלו נמשך שוב ושוב אל האף.

האם הניתוח באף אכן מייצר את השינוי המבוקש ברמת הביטחון העצמי?

ברוב רובם של המקרים האף יקבל בדיוק את הצורה שרציתם, שכן מדובר בניתוח פלסטי עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. לגבי הרווח הרגשי, התשובה תלויה בכל מטופל ומטופלת. כדי ליצור שינוי אמיתי בין ה"לפני" ל"אחרי" נדרשות קודם כל ציפיות ריאליות לגבי אפשרויות השינוי באף. בנוסף היכולת והרצון למנף את ההצלחה של הכירורג הפלסטי לשינוי עמוק יותר בחיים. בהתאם מנתחים פלסטיים מנוסים מקדישים לא מעט זמן ותשומת לב גם לפן הרגשי, כדי להבטיח מקסימום רווח מהניתוח.

החלמה וסיבוכים אפשריים

כשמתבוננים בצילומים של בני אדם שעברו ניתוחי אף לפני ואחרי ההליך הכירורגי ישנו עוד דבר שלא תמיד מבחינים בו: תהליך ההחלמה.

אמנם התוצאה הסופית, אף מעוצב בהתאם למראה הנחשק מבחינתכם, נשמרת לכל החיים ומשפיעה עליכם לטובה במשך עשרות שנים וההחלמה תחומה כמובן בזמן, אולם גם כך רצוי שתדעו בדיוק מה מצפה לכם אחרי הניתוח, וכן מהם הסיכונים האפשריים (גם אם הם נדירים).

ההחלמה אורכת כשבועיים. בדרך כלל המנותחים נשארים באשפוז ליממה אחת. בשבוע הראשון ישנו סד על האף, וגם לאחר מכן חשוב להגן על האיבר הרגיש מטבעו, ושהפך רגיש עוד יותר בעקבות הניתוח. כמו כן יש להימנע ממאמצים אינטנסיביים במשך כחודש.  

הסיבוכים האפשריים הם:

* זיהום – כל ניתוח כרוך בסיכון מסוים להיווצרות זיהום. אחרי ניתוח אף ישנו סיכון נמוך מאוד לכך, ובכל מקרה ניתן לטפל באמצעות אנטיביוטיקה.

* דימום – סיבוך נדיר גם כן. על-מנת לצמצם את הסיכון עוד יותר, יש להימנע מנטילת אספירין או תרופות אנטי דלקתיות לפני הניתוח (בהתאם להוראות הרופא, ובדרך כלל במשך 10 ימים).

* ירידה בתחושה באזור האף – לעתים מדובר בתופעה זמנית ולעתים הירידה בתחושה או האובדן שלה הם לצמיתות.

* א-סימטריה: אף פנים אינן סימטריות, וגם לאחר ניתוח אף התוצאה עלולה להיות א-סימטרית עקב תזוזות שאינן בשליטתו של המנתח וגם אין דרך לנבא אותן מראש.

עלולים לנבוע סיבוכים כתוצאה מההרדמה.

לפני שבוחרים מנתח פלסטי כדאי  לקחת בחשבון שניתוח אף עשוי לשנות ללא היכר את מראה הפנים וגם את הביטחון העצמי.

כאמור התמונות של גברים ונשים שעברו ניתוח אף לפני ואחרי הניתוח מציגות בפנינו את השינוי הוויזואלי הבולט. כדאי לקחת בחשבון גם את הפן הרגשי של ניתוחי אף.

יישור אף ללא ניתוח

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים