העלמת צלקות וסימני מתיחה, לחי של אישה עם צלקות

איך טכנולוגיית לייזר משפרת את איכות העור?

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף שלנו. בנוסף חלקים נרחבים ממנו חשופים לעיני כל ולכן משפיעים במידה רבה על האופן שבו אנחנו נתפשים בעיני אחרים, וגם בעיני עצמנו. ככל שהשנים חולפות, כך מצטברות פגיעות שונות בעור, שמהווה גם שכבת הגנה: השמש מייצרת פיגמנטציה, אירועים שונים משאירים צלקות ו/או סימני מתיחה, שינויים בעור עצמו גורמים לקמטים, פגיעה בכלי דם מובילה לנגעים וסקולריים ועוד תופעה לא רצויה היא רפיון עור. בכל אלה ניתן לטפל ביעילות, ובעמוד זה תמצאו מידע מפורט שיעזור לכם להבין איך טכנולוגיית לייזר משפרת את איכות העור, ואיך אתם תוכלו להפיק מכך תועלת.

העלמת פיגמנטציה באמצעות לייזר

טיפול אחד שהופך ליעיל במיוחד בזכות הלייזר הוא העלמת פיגמנטציה. באמצעות טיפול ב-Q-Switched Laser ניתן לפרק את הפיגמנטים שמתבלטים לעין בפנים, במחשוף ובגב כף היד – ללא כאבים, ללא פגיעה בעור סביב הכתם וללא תופעות לוואי משמעותיות (פרט לאדמומיות מסוימת ורגישות באזור במשך מספר שעות). הטיפול עצמו אורך דקות בודדות, ובהתאם לגודל והיקף הפיגמנטציה נקבע מספר המפגשים – לרוב אין צורך ביותר מ-2-3 טיפולים. לאחר הטיפול יש להימנע מחשיפה מופרזת לשמש ולהשתמש באמצעי הגנה, וכך לשמר את הישגי הלייזר.

העלמת נגעים וסקולריים

הנימים – אותם כלי דם קטנים שנמצאים בשכבת העור החיצונית, האפידרמיס – עלולים להפוך גם הם למקור לפגיעה באיכות העור. בפרט זהו המצב במקרה של רוזציאה או קופרוז (נימים בולטים בפנים), נימי עכביש (Spider hemangioma, תופעה שמתרחשת גם היא בעור הפנים) ומלפורמציות וסקולריות (כתמים בגוון אדום כהה שמופיעים כבר מהלידה).

טכנולוגיית הלייזר המתאימה להעלמת נגעים וסקולריים היא ND:YAG. בטיפול זה משוגרות קרני לייזר ממוקדות אשר פולטות חום אל אותם נימים בולטים. אנרגיית החום גורמת לכיווץ של כלי הדם – עד שהוא נעלם. טיפול בלייזר ND:YAG נמשך בין 5 דקות ל-20 דקות, כשבמקביל לקרני הלייזר שמחממות את כלי הדם הזעירים, נכנסת לפעולה גם ידית שמצננת את האזור המטופל ומונעת כאב. במרבית המקרים מושג שיפור מידי במראה, אם כי ייתכן צורך לחזור על הפעולה פעם נוספת או פעמיים, עם מרווח של 6-8 שבועות בין מפגש למפגש.

ייצור קולגן חדש

דרך נוספת שבה טכנולוגיית הלייזר משפרת את איכות העור היא עידוד ייצור של רקמות קולגן חדשות בשכבות עמוקות של העור. בזכות רקמות קולגן אלה משתפר מרקם העור, ונעלמים סימני מתיחה, קמטים וצלקות. היכולת המוכחת של הלייזר לחדש את העור בלי לפגוע בו הופכת את הטיפול לתחליף מוצלח במיוחד לפילינג כימי, ובהתאם לאופציה פופולרית מאוד. מהות הטיפול בלייזר היא פציעה מבוקרת של שכבות פנימיות בעור, כך שהגוף ממהר לייצר קולגן (וגם אלסטין) – ובדרך זו הופך את העור למוצק, מהודק וחלק.

המכשיר היעיל ביותר למטרה זו הוא ResurFX. הטיפול באמצעותו מחדש עור עייף ומחזיר לו את החיוניות, ולמעשה מאפשר לבצע הצערת פנים גם בלי ניתוח – בסדרה של 3-5 טיפולים בתדירות של אחד לחודש.

גם טיפול זה לא גורם לתופעות לוואי משמעותיות ולא מחייב תקופת החלמה. תיתכן אדמומיות וכן בצקת קלה, שחולפות מעצמן תוך זמן קצר. ResurFX מאפשר לשפר את איכות העור בפנים, בצוואר ובאזורים נוספים בגוף.

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים