עור צעיר, הזדקנות העור, פנים, אישה מבוגרת

טיפולים לשיפור מרקם העור: כל מה שרציתם לדעת

עור הפנים שלנו נתון לשינויים רבים במהלך החיים. העור באזור הפנים הוא מאוד עדין ומושפע בקלות על ידי גורמים שונים כמו שינויי מזג אוויר, שמש ישירה, פגעי הגיל ומצבים גנטיים. בזכות התפתחות הטכנולוגיה בתחום הרפואה האסתטית, היום קיים מגוון רחב ביותר של טיפולים לשיפור מרקם העור. טיפולים שונים אלו מתבצעים במטרה להעניק לעור את המראה החיוני והקורן שהיה לו בעבר, או להקנות לו מראה מחודש ורענן במיוחד. במאמר זה נסביר על הסוגים השונים של טיפולים לשיפור מרקם העור, למי הם מתאימים ומה הן דרכי הטיפול השונות.

באילו מצבים נמליץ על טיפולים לשיפור מרקם העור?

קיימים מצבים שונים בהם נמליץ על טיפולים לשיפור מרקם העור. לכל מצב קיימים כמה טיפולים ייעודיים שמטרתם לשפר ולחדש את מרקם העור. המצבים השכיחים ביותר בהם טיפולים לשיפור מרקם העור יכולים לעזור באופן משמעותי, הם לרוב אדמומיות בפנים, נימים בולטים, כתמי פיגמנטציה בעור בעקבות נזקי השמש, קמטוטים עדינים וקמטי הבעה.

טיפולים פופולריים לשיפור מרקם העור

ישנם כמה טיפולים פופולריים במיוחד המשמשים לשיפור מרקם העור:

פילינג כימי 

טיפול קוסמטי זה הפך לנפוץ ביותר בשנים האחרונות. היום, נעשה בו שימוש נרחב לא רק על ידי דרמטולוגים, אלא גם כחלק מטיפולי ספא או טיפולי פנים אצל קוסמטיקאיות. איכות הטיפול בסופו של דבר תקבע את התוצאות שלו. רופאים מומחים לאסתטיקה מספקים מענה מוצלח למגוון בעיות עוריות, לצד שימוש בחומרים רפואיים איכותיים. המטרה של פילינג כימי היא לסלק תאי עור מתים, לעודד צמיחה מחודשת של תאי עור חדשים ולשפר את המראה הכללי של העור. המראה המתקבל לבסוף הוא עור חלק, רענן ואחיד יותר לצד צמצום בעומק הקמטים.

מילוי קמטים

עם השנים וההתבגרות העור, נוצרת ירידה משמעותית בכמות השומן התת עורי בפנים. מצב זה עלול להוביל לשקעים בפנים באזורים מסוימים ולהקנות מראה מבוגר ועייף. באמצעות הזרקה של חומרי מילוי לפנים, ניתן להחזיר חלק מהנפח האבוד ולהעניק לפנים מראה צעיר וחיוני יותר. ניתן להגיע לתוצאה אסתטית מרבית כאשר נעשה שימוש בחומרי מילוי איכותיים והטיפול מתבצע במרפאה מקצועית לרפואה אסתטית, על ידי רופא מומחה ומיומן בתחום. מילוי קמטים לא רק מקנה מראה צעיר יותר, הוא גם משפר את מרקם העור באופן משמעותי. לרוב ייעשה שימוש בחומצה היאלורונית בתור חומר מילוי ייעודי. החומצה מעניקה לעור לחות גבוהה ומשפרת את המרקם שלו לצד האפקט של מילוי הנפח.

טיפול בנימים בלייזר 

נימים הם כלי הדם הקטנים ביותר בגופנו. הם קיימים ברקמה העליונה של העור ולעתים ניתן לראות אותם מבעד לעור. הנימים לרוב יהיו בצבע אדום כהה או כחול. לרוב אין סכנה בנימים הבולטים, אך הם יכולים לגרום אי נוחות אסתטית. קיימים טיפולים שונים המתמקדים בנימים. למשל, טיפול ב IPL, או בשמו המלא Intense Pulsed Light. טיפול זה נעשה באמצעות שימוש בטכנולוגיית הבזקי אור ממוקדים ישירות לאזור המיועד לטיפול. טיפול לשיפור מרקם העור נוסף שנמליץ במצבים של נימים בפנים, הוא שימוש בטכנולוגיית Nd-Yag. זוהי טכנולוגיה חדשנית המשתמשת בקרני לייזר ממוקדות. קרני הלייזר פולטות חום ממוקד לוורידים ולנימים בהם רוצים לטפל והחום מכווץ את כלי הדם עד שהם נעלמים לחלוטין.

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים