אישה וידי רופאים עם מזרקים

חומצה היאלורונית - מידע חשוב

חומצה היאלרונית היא אחד החומרים היעילים ביותר כשהמטרה היא הצערת הפנים. בנוסף הטיפול בעזרתה פשוט וקל, וכמעט אין בעקבותיו תופעות לוואי – כך שאין פלא שמדובר במוצר פופולרי מאוד. בעמוד זה תוכלו למצוא מידע על הדרכים השונות שבהן ניתן להשתמש בה, על האופן שבו מתבצעת הזרקת חומצה היאלרונית ועל הדגשים העיקריים שחשוב לשים אליהם לב כדי להפיק ממנה מקסימום תועלת.

מהי חומצה היאלרונית ומהם היתרונות שלה?

חומצה היאלרונית (Hyaluronic Acid) היא חומר שגוף האדם מייצר באופן טבעי, ולכן הוא נמצא בגוף של כולנו – ובפרט ברקמות חיבור. ה-HA מתפרקת כל העת ומצד שני גם מיוצרת מחדש כך שיש תחלופה משמעותית – אבל החל מגיל מסוים, קצב הייצור יורד והכמות של החומר החיוני פוחתת.

כבר בשנות ה-30 של המאה הקודמת הצליחו חוקרים לבודד את החומצה ההיאלרונית ולהבין שהיא תורמת רבות לשמירה על נפח העור ועל הלחות שבו (מרכיב חשוב לבריאות העור). בסוף המאה ה-20 החלו להשתמש בה רופאים כדי לטפל בבעיות מפרקים וכיום היא נפוצה מאוד כאמור במסגרת הרפואה האסתטית ובפרט משמשת לטיפולים להצערת פנים. עוד כדאי לדעת שהחומצה ההיאלרונית שבה נעשה שימוש בימינו היא סינתטית (בעבר היא הופקה מכרבולות של תרנגולות, אבל בלא מעט מקרים החלבון מהחי הוביל לתגובה אלרגית).

היתרונות העיקריים של החומר: הגוף מזהה אותו ולא מתנגד לו, הזמינות שלו גבוהה, העלות נמוכה למדי, השימוש בו בטוח לגמרי ובעיקר – הזרקת חומצה היאלרונית לפנים מובילה לתוצאות מרשימות מאוד.

אילו בעיות ניתן לפתור באמצעות הזרקת חומצה היאלרונית?

* קמטים באזור הפה והאף – כולל קמטים שיורדים מצידי הפה אל עבר הסנטר ("קמטי מריונטה").

* לחיים שקועות – תופעה שמתרחשת במקרים רבים בגיל מבוגר, עקב הידלדלות שכבת השומן שמתחת לעור. ה-HA מאפשר להחזיר את הנפח שאבד בקלות וביעילות.

* שקעים מתחת לעיניים – בדומה למילוי לחיים שקועות, גם את הנפח שנעלם מתחת לעיניים ניתן לשחזר עם חומצה היאלרונית.

* מבנה אף לא מחמיא – החומצה ההיאלרונית מאפשרת בחלק מהמקרים להקנות לאף מראה יפה יותר גם בלי ניתוח.

* שפתיים דקות, צרות או לא סימטריות – עיצוב שפתיים באמצעות חומצה היאלרונית הוא טיפול שהתוצאות שלו מדויקות מאוד, ולכן זוהי האופציה הנבחרת עבור יצירת מראה מרשים לאיבר הרגיש.

מה חשוב לדעת על זריקות HA?

הזרקת חומצה היאלרונית לפנים – בין אם בצידי הפה, בין אם באזור האף, הלחיים, מתחת לעיניים וגם לשפתיים – היא פעולה שאורכת זמן קצר למדי, בין 15 ל-30 דקות. אין צורך בהכנות מיוחדות, פרט לאלחוש האזור שאליו יוזרק החומר, וגם החזרה לשגרה הינה מהירה מאוד.

תופעות לוואי אפשריות הן אדמומיות קלה ושטפי דם נקודתיים. גם נפיחות מסוימת אפשרית, ובכל מקרה בדרך כלל תוך מספר שעות ולכל היותר יומיים שלושה כל התופעות נעלמות מעצמן. תוצאות ההזרקה באות לידי ביטוי תוך מספר ימים, ומחזיקות מעמד מספר חודשים עד שנה (כשלאחר מכן ניתן לעבור מחדש את הטיפול הפשוט וכך לשמר את המראה המחמיא).

דגשים חשובים כדי להפיק מקסימום תועלת

חשוב לדעת שלכל מטרה מתאים סוג אחר של חומצה היאלרונית, כשהפרמטר המשמעותי ביותר הוא מידת הסמיכות של החומר. כמו כן כדאי מאוד לוודא לקראת הזרקת חומצה היאלרונית שמדובר בחומר של חברה מוכרת ואמינה בתחום. המלצה חמה נוספת היא לעבור את הטיפול אך ורק אצל רופא מנוסה – גם כדי שההזרקה תתבצע במיומנות וללא תקלות, וגם על-מנת שתכנון ההליך יהיה המדויק ביותר שיש, ובהתאם התוצאות תהיינה הטובות ביותר שיש.

אולי יענין אותך גם

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים