רפואה אסתטית

שיטות טיפול שונות להחלקה ומיצוק עור הפנים והצוואר

אחד התפקידים של העור הוא לשמש כשכבת הגנה לאיברים הפנימיים. לאורך השנים העור סופג פגיעות שונות – בגלל זיהום אוויר, חשיפה מצטברת לקרינת השמש, יובש, לחות ועוד. במיוחד נגרמים נזקים לעור הפנים ועור הצוואר, החשופים מטבעם.  מאחר שהם גם משפיעים במידה ניכרת על המראה החיצוני ועל הדימוי של רוב בני האדם בעיני עצמם, אלה גם האזורים שבהם נשאף לטפל.

הבשורות הטובות לכל אלה שמסתכלים במראה ולא אוהבים את מראה הגיל הנשקף מולם הוא שיש פתרון. למעשה מדובר בגישה הוליסטית המאגדת  מספר שיטות טיפול שתוצאתן שפור איכות העור, מיצוקו והחלקתו. בעמוד זה תוכלו לקרוא על הטיפולים האפשריים ולהבין איזו אופציה מתאימה לכם בדרך לשדרוג המראה והחיים.

הזרקת חומצה היאלרונית / בוטוקס

הטיפול הקל ביותר שמניב את השינוי המשמעותי ביותר הוא טיפול המשלב הזרקת חומצה היאלרונית וזריקות בוטוקס. 

הבחירה בין שתי האופציות היא בהתאם למיקום וסוג הקמטים שרוצים להחליק. הבוטוקס מספק מענה אפקטיבי לקמטים שהם תוצאה של פעילות שרירית, ובעיקר סביב העיניים ובמצח. החומצה ההיאלרונית יעילה עבור קמטים סטטיים, כאלה שנוצרו עקב הפיכת עור הפנים לדק יותר עם השנים, ובזכות מגוון החומצות הרחב, ניתן לתת מענה מדוייק לקמטוטים זעירים כמו גם לקמטים עמוקים או אפילו לשקעים. לעיתים נבחר לשלב בין השיטות השונות, לצורך השגת מראה פנים וצואר רענן ומאוזן.

בכל אחד מהטיפולים מדובר בטיפול מהיר מאוד שנמשך כחצי שעה, תחת הרדמה מקומית ושהחזרה אחריו לשגרה היא למעשה מידית. תופעות הלוואי מועטות ולא משמעותיות, ומתפוגגות מעצמן תוך 24-72 שעות. התוצאות באות לידי ביטוי תוך מספר ימים – ומייצרות שינוי של ממש. 

כיצד מתבצע טשטוש צלקות בלייזר?

טיפול בצלקות עם לייזר מבוסס על האפשרות לשגר את הקרניים באופן ממוקד אל מקטעים ספציפיים – כך שתוך כדי טשטוש הרקמה יוצאת הדופן לא נפגעות כלל הרקמות הבריאות סביבה. בנוסף מצליחה האנרגיה של הלייזר לחדור אל שכבת הדרמיס, שכבה עמוקה יותר של העור, וכך לחולל תהליכי ריפוי אפקטיביים שבסופו של דבר באים לידי ביטוי חיצוני בדרכים שונות.

האימפקט של טשטוש צלקות בלייזר עשוי להיות הורדת הנפח שלהן ו/או הבהרתן. הגוון המקורי של צלקות הוא אדמומי, וההבהרה הופכת אותן לפחות בולטות לעין. באופן דומה גם השטחה של צלקת בולטת מעדנת את הנוכחות שלה ובחלק מהמקרים אפשר לגרום לכך שהיא כלל לא תורגש.

מיצוק עור הפנים לגברים

אמנם תחום הרפואה האסתטית מתמקד לרוב בנשים, אך גברים רבים מבקשים להראות רעננים יותר ואף צעירים מגילם.

מסתבר שמיצוק עור הפנים והצוואר משפר במידה משמעותית את איכות החיים גם של גברים והחשש מפני הפגיעה בתדמית המאצ’ו אחרי טיפול כמו הזרקת בוטוקס או חומצה היאלרונית הולך ופוחת.

טיפול אסתטי לגברים חייב לקחת בחשבון 2 תופעות ייחודיות להם:

  • יכולת נמוכה (יחסית לנשים) להתמודד עם שטפי דם.
  • קושי לטשטש את תופעות הלוואי במשך הימים הראשונים אחרי הטיפול (נשים עושות זאת בדרך כלל באמצעות איפור מתאים).
  • עור עבה יותר אשר מגיב פחות טוב לטיפולים אסתטיים בהשוואה לנשים.
  • מבנה הפנים הגברי שונה מזה הנשי. החזרת נפח לרוב הנה אטרקטיבית בנשים, אך צריכה להיות מינימאלית בגברים.

מסיבות אלה, לרוב הטיפול בגברים יהיה עדין יותר, במטרה להבטיח זמן החלמה קצר ולשמר את טבעיות הפנים.  בדרך כלל השינויים המבוקשים הם פחות משמעותיים וזאת על-מנת לא לפגוע בטבעיות המראה אלא “רק” לרענן אותו. כדאי לדעת שאצל הגברים שמתגברים על הרתיעה הראשונית ועוברים את הטיפול אצל מומחה לרפואה אסתטית נרשמת כמעט תמיד שביעות רצון גבוהה במיוחד.

אולי יעניין אותך:

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים