חומצה הילארונית סיכונים

חומצה הילארונית סיכונים

החומצה ההיאלרונית היא אחת הכוכבות הבולטות של עולם הטיפולים האסתטיים. קל להבין למה זכה חומר זה לפופולריות כל כך גדולה: הוא מספק מענה אפקטיבי לתופעות שונות שמתרחשות כשאנחנו מתבגרים, מצליח לייצר שינויים משמעותיים בכל רחבי הפנים, המחיר שלו סביר וההזרקה נטולת כאב ומאפשרת חזרה מהירה לשגרה. 

מצד שני חשוב לקחת בחשבון שהזרקת חומצה היאלרונית עלולה גם לגרום לעוגמת נפש ושטמונים בה, כמו בכל טיפול רפואי, סיכונים מסוימים. אמנם מדובר במקרים נדירים, אבל רופאים בעלי יושרה מלאה מקפידים לפרוס בפני מטופליהם ומטופלותיהם את התמונה המלאה – ובעמוד זה תמצאו מידע על סיבוכים אפשריים עקב שימוש בחומצה היאלרונית.

מהי חומצה היאלרונית?

אם אתם כבר יודעים מהי חומצה היאלרונית תוכלו כמובן לעבור מיד לפסקה הבאה. אם עדיין לא התעמקתם בנושא הטרנדי, כדאי לדעת שהמילה “חומצה” מעט מטעה – החומצה ההיאלרונית היא חומר שגוף האדם מייצר באופן קבוע. בין תפקידיה החשובים: תיקון רקמות עור פגועות, שמירה על הלחות בתאי העור ולקיחת חלק בתהליכי העברת מסרים בין תאים. ייתכן שלחומר, שהוא פולימר פחמימתי, יש גם תרומה למניעת התפתחותם של תאים סרטניים וכן הוא מהווה חלק משמעותי בסחוסים המפרקיים.

ככל שאנחנו מתבגרים, פוחת כושר הייצור של החומצה ההיאלרונית, והתוצאה עלולה להיות פגיעה בעור הפנים ובמראה החיצוני – כאן נכנסת לתמונה הרפואה האסתטית, עם הזרקות של מינונים מדויקים לנקודות נבחרות בלחיים, סביב הפה ובאזורים נוספים בפנים.

תגובה אלרגית

סיכון אחד עקב השימוש בחומצה היאלרונית הוא תגובה אלרגית . חשוב להדגיש כי הסיכוי שתיווצר תגובה שכזו נמוך מאוד, וזאת בזכות העובדה שהחומר שמוזרק לפנים דומה מאוד לזה שהגוף מייצר באופן טבעי. עוד כדאי לדעת שבעבר החומרים ששימשו את הרופאים  היו מבוססים על תוצרים של בעלי חיים כגון כרבולות של תרנגולות, אולם מאז המדע התקדם וכיום מוזרק חומר סינתטי – וגם לכך יש תרומה להפחתת הסיכון לתגובה אלרגית.

שטפי דם

בכל הליך של דקירת העור עם מחט עלול להיווצר שטף שם אשר נספג תוך מספר ימים. בשימוש בקנולה הסיכון פוחת.

סיכונים בהזרקת חומצה היאלורונית

א-סימטריה בפנים


לאחר הזרקת חומצה היאלרונית סיכונים מסוימים קשורים לאיכות התוצאות, כלומר לקיומו של פער בין המראה המבוקש לתוצאה בפועל. בפרט עלולה להיווצר א-סימטריה באזור המטופל וכן עלולים להופיע גושים בנקודה מסוימת – אולם יש לכך מענה קל ויעיל: אנזים בשם היאלורונידאז שמפרק במהירות את החומצה ההיאלרונית ומבטל את התוצאה הלא רצויה. הפקדת ההזרקה בידיים מיומנות של פלסטיקאי מנוסה מפחיתה גם היא במידה משמעותית את הסיכון למראה שמסב עוגמת נפש.

זיהום

נפיחות קלה באזור ההזרקה במשך כ-48 שעות היא תופעת לוואי אפשרית, לאחר טיפול שמבוסס על חומצה היאלרונית סיכונים אפשריים אחרים הם זיהום או בצקת לימפתית – הם נדירים, אבל חשוב לשים לב אם הם מתרחשים ולהגיע מיד לרופא שביצע את ההזרקה או לגורם רפואי מוסמך אחר.

איסכמיה

מקרים חמורים במיוחד, שבאופן טבעי מגיעים גם לכלי התקשורת השונים, הם חסימה עורקית או ורידית  עקב חסימת כלי דם בשל הזרקה ישירה אליו . בכל מרפאה יש את האנזים היאלורונידז  (האנזים קיים גם בגוף והוא אשר אחראי על פרוק החומצה). כך ניתן להמיס את החומצה באופן מידי.

חשוב להדגיש: טיפול בחומצה היאלרונית נחשב לפשוט, כזה שאפשר לעבור באמצע יום עבודה ואז לחזור למשרד, ואכן ברוב רובם של המקרים ישנו שיפור ניכר במראה החיצוני מבלי שהמטופלים כמעט ירגישו שעברו טיפול – אבל לא כל רופא אמון על ביצוע ההזרקה באופן בטוח לחלוטין. רק רופאים  מיומנים  יודעים לתכנן את ההזרקה באופן מושלם ולבצע אותה במיומנות גבוהה – וכך להבטיח לכם, וגם לקיים, מינימום סיכון ומקסימום תועלת.

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד״ר פרידמן
מלאו פרטיכם ונחזור אליכם

אהבתם? שתפו את החברים